Artful Pathways to Interreligious Understanding: Student Responses on STE(Arts)M Integration Through Maker Education in Interreligious Learning

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Artful Pathways to Interreligious Understanding: Student Responses on STE(Arts)M Integration Through Maker Education in Interreligious Learning (EN)

Lavicza, Zsolt
Hosic, Rusmir
Kreis, Yves
Abrori, Fadhlan Muchlas
Anđić, Branko

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
Peer Review Article (EN)

2024-12-06


Religious diversity in Austria, particularly between Muslims and Catholics, is currently receiving significant attention, especially in primary schools. As a result, we are conducting interreligious learning activities to assist students in comprehending and appreciating the teachings of different religions. To enhance the appeal of interreligious learning, we integrated it with STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) and maker education. The study contributes to the existing body of research on interreligious learning and maker education, emphasizing the suitability of these approaches in promoting interreligious understanding, critical thinking, artistic expression, and meaningful learning. (EN)


primary school (EN)
multiple art approach (EN)
maker education (EN)
interreligious learning (EN)
student responses (EN)

Αγγλική γλώσσα

Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ - για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» (EN)


2623-4386
Ελληνική Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση (ΕλΘΕ); Τόμ. 7 Αρ. 1 (2024): Ελληνική περιοδική έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση; 14 - 35 (EL)
Greek Journal of Religious Education (GjRE); Vol. 7 No. 1 (2024): Greek Journal of Religious Education; 14 - 35 (EN)

Copyright (c) 2024 Greek Journal of Religious Education (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.