ESG as a Competitive Intelligence Source in the Shipping Industry

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ελληνικός Οργανισμός Πολιτικών Επιστημόνων (ΕΟΠΕ)   

Αποθετήριο :
HAPSc Policy Briefs Series  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ESG as a Competitive Intelligence Source in the Shipping Industry (EN)

Kanellopoulos, Anastasios Nikolaos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-06-30


The present paper explores the emerging role of Environmental, Social, and Governance (ESG) factors as a potent source of Competitive Intelligence (CI) within the Shipping industry. With increasing global focus on sustainability and responsible corporate practices, stakeholders in Shipping are recognizing the significance of integrating ESG considerations into their strategic decision-making processes. This paper investigates how ESG data can serve as a valuable tool for gaining competitive advantage, enhancing risk management, and fostering long-term sustainability within the Shipping industry. Through a comprehensive review of literature, case studies, and industry reports, this paper offers insights into the evolving landscape of ESG implications for CI in Shipping. (EN)


Environmental, Social, and Governance (ESG) (EN)
Shipping Industry (EN)
Competitive Intelligence (CI) (EN)
Resilience (EN)

HAPSc Policy Briefs Series

Αγγλική γλώσσα

Hellenic Association of Political Scientists (HAPSc) (EN)


2732-6586
2732-6578
HAPSc Policy Briefs Series; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2024): HAPSc Policy Briefs Series; 94-103 (EL)
HAPSc Policy Briefs Series; Vol. 5 No. 1 (2024): HAPSc Policy Briefs Series; 94-103 (EN)

Copyright (c) 2024 Anastasios Nikolaos Kanellopoulos (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.