Σύγχρονα graphic novels με θέμα εμπόλεμες συρράξεις. Εκπαιδευτική πρόταση για την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής κουλτούρας.

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σύγχρονα graphic novels με θέμα εμπόλεμες συρράξεις. Εκπαιδευτική πρόταση για την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής κουλτούρας. (EN)

Κουκουλάς, Γιάννης; Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα
Μίσιου, Μαριάννα; Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2021-07-16


Στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, τα κόμικς μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών. Οι εικόνες των κόμικς προσφέρουν πλήθος πληροφοριών και βοηθούν στη γνωριμία του κόσμου. Μέσα από την αφαιρετικότητα της αφήγησής τους, το συμβολισμό του εικονιστικού τους κειμένου και τη λακωνικότητα του λεκτικού τους κειμένου τα κόμικς θίγουν πράγματα και καταστάσεις με υπονοούμενο, αλλά σαφή και ηχηρό τρόπο. Τα στοιχεία αυτά τα καθιστούν ευνοϊκά για πολλαπλές ερμηνείες, που με τη σειρά τους οδηγούν στην επίγνωση ότι η πρόσληψη του κόσμου δεν είναι μονοσήμαντη, δεν είναι αναγκαστικά η ίδια για όλους τους ανθρώπους. Επιπλέον, η λογοτεχνική συνάντηση των μαθητών με άτομα διαφορετικής κουλτούρας οδηγεί στη γνωριμία διαφορετικών αξιών και πεποιθήσεων. Μειώνεται έτσι η απόσταση μεταξύ των πολιτισμών. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, ως τόπο επαφής της ταυτότητας και της ετερότητας προτείναμε τη δημιουργία ενός αναγνωστικού δικτύου που αποτελείται από graphic novels, μεταφρασμένα στα ελληνικά από ελληνικούς εκδοτικούς οίκους την τελευταία δωδεκαετία. Τα συγκεκριμένα έργα δημιουργούν ένα αναγνωστικό δίκτυο με κοινή συνισταμένη τις εμπόλεμες συρράξεις. Μέσα από τα graphic novels οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν την ιστορία του πολέμου, της προσφυγιάς, της μετανάστευσης αλλά και των (παν)ανθρώπινων σχέσεων που δημιουργούνται μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες. Στο άρθρο αυτό ανιχνεύουμε τα σημεία εκείνα όπου οι εικόνες ή/και οι λέξεις φωτίζουν την κοινή καθημερινότητα των ανθρώπων, τη διάδραση με τους άλλους, την αναγνώριση της διαφορετικότητας, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τέλος, προτείνουμε δραστηριότητες ώστε οι μαθητές να οδηγηθούν στο να κατανοήσουν τον παραλογισμό των πολέμων και εν τέλει να ανακαλύψουν ότι ο Άλλος δεν είναι παρά μια όψη του Εγώ. (EN)


graphic novels, πόλεμος, διαπολιτισμική εκπαίδευση, λογοτεχνικό αναγνωστικό δίκτυο (EN)

Επιστημονική Έκδοση για τη Μουσική, την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

English

Greek Association of Primary Music Education Teachers (EN)


1792-2518
Επιστημονική Έκδοση για τη Μουσική, την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό; Vol 10, No 1 (EL)
Hellenic Journal of Music, Education and Culture; Vol 10, No 1 (EN)

Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)