Η Κινηματογραφική Τέχνη ως διδακτικό εργαλείο προσέγγισης του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος και ενίσχυσης της ενσυναίσθησης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Greek association of Primary Music Education Teachers   

Αποθετήριο :
Hellenic Journal of Music, Education and Culture   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Κινηματογραφική Τέχνη ως διδακτικό εργαλείο προσέγγισης του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος και ενίσχυσης της ενσυναίσθησης (EN)

Χατζής, Αθανάσιος; Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2022-12-16


Η παρούσα εργασία εστιάζει στην υλοποίηση έρευνας-δράσης, η οποία διερευνά την αξιοποίηση της κινηματογραφικής τέχνης ως διδακτικού εργαλείου μάθησης στην σχολική τάξη. Επιλέγει την έννοια του «πρόσφυγα» και εξετάζει αν και πως ο κινηματογράφος, δύναται να προσεγγίσει επαρκώς ευαίσθητα κοινωνικά θέματα, να προάγει την ενσυναίσθηση και να συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση της κατάστασης που μας απασχολεί. Δεδομένης της αδιάλειπτης εισροής προσφύγων στο νησί της Ρόδου τα προηγούμενα χρόνια, παρατηρήθηκε ότι πολλοί/-ες μαθητές/-τριες εξέφρασαν επανειλημμένα την ανησυχία τους αναφορικά με την έλευση, τα κίνητρα και την προσωρινή εγκατάσταση των ανθρώπων αυτών στον τόπο κατοικίας τους. Θεωρήθηκε επιτακτική η ανάγκη υλοποίησης της παρούσας έρευνας-δράσης, στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση των προκαταλήψεων που είχαν απορροφήσει και αναπαρήγαγαν άκριτα τα παιδιά. Ωστόσο, η αρνητική προδιάθεση απέναντι στο προς διερεύνηση θέμα, απαιτούσε την αξιοποίηση ενός σύγχρονου διδακτικού εργαλείου, ικανού να προσελκύσει αλλά και να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των νεαρών εκπαιδευομένων. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες των Νέων Τεχνολογιών, επιδιώξαμε να αναβαθμίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία και ταυτόχρονα να καλύψουμε τα γνωστικά κενά που διαπιστώθηκαν αναφορικά με το προσφυγικό ζήτημα. Δεδομένου ότι η σύγχρονη κοινωνία ζει στον «πολιτισμό της εικόνας» ξεχωρίσαμε την κινηματογραφική παιδεία. Τα ερευνητικά αποτελέσματα έδειξαν ότι η κινηματογραφική τέχνη αποτελεί πόλο έλξης για τους/τις μαθητές/-τριες, οι οποίοι/-ες είτε μέσα από την προβολή μιας ταινίας ή μέσω της άμεσης συμμετοχής τους σε ένα κινηματογραφικό γύρισμα έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν νέες διαστάσεις στη μάθηση αλλά και να ενισχύσουν την κριτική τους σκέψη απέναντι σε διαπολιτισμικά ζητήματα. (EN)


Κινηματογράφος, Προσφυγικό ζήτημα, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Νέες Τεχνολογίες (EN)

Επιστημονική Έκδοση για τη Μουσική, την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Αγγλική γλώσσα

Greek Association of Primary Music Education Teachers (EN)


1792-2518
Επιστημονική Έκδοση για τη Μουσική, την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό; Vol 11, No 1 (EL)
Hellenic Journal of Music, Education and Culture; Vol 11, No 1 (EN)

Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.