Στρατηγικές οργάνωσης και διοίκησης ελληνικών εταιρειών μεταποίησης στα πλαίσια των διαδικασιών διεθνοποίησης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Στρατηγικές οργάνωσης και διοίκησης ελληνικών εταιρειών μεταποίησης στα πλαίσια των διαδικασιών διεθνοποίησης (EL)

Γαρρή, Μυρώπη

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. (EL)

This dissertation aims to enrich the existing knowledge on the companies’ internationalization activity, via the creation of a dynamic, multiplexed model of integrated internationalization reality’s depiction, characterized by multiple interactions and interrelationships among the procedures that assemble the frame of corporate internationalization, and a wide variety of structural and functional characteristics of the company, as well as with a tuple of capitalized strategic management’s characteristics of the firm. Business internationalization, is not an aftereffect of a predetermined strategic choice, neither of a defined procedure, nor of a specified external environment, as it is perceived by the existing internationalization models, rather than an ensemble of coincidental, dynamically evolving variables, characterized by interrelation in concrete points, that effect the path and the sign of the development of the corporate internationalization. These points are detected on the existence or the absence of organizational characteristics and structures among the diverse operational functions and on the capitalized organizational and managerial strategies, consistently planed and applied by the company. The need of a thorough and integrated display of the companies’ internationalization frame, through the depiction of the internationalization procedures and the factors that compose them, became possible via the literature review and the conduction of a qualitative research, applied as personal interviews with internationalization managers, so that data mining corresponding to the contemporary internationalization reality could be achieved. The factors detected through the literature review and the qualitative research, were used to build our main research tool, the closed questionnaire. The composition of the results of the quantitative analysis, led us to the creation of an identified, dynamic depiction model of the frame of corporate internationalization, mainly characterized by the dynamic interrelations and interactions of the internationalization procedures and the capitalized structural, organizational and managerial characteristics of the company.
Η διατριβή αυτή στόχο έχει να εμπλουτίσει την υπάρχουσα γνώση σχετικά με τη διεθνοποιητική δραστηριότητα των επιχειρήσεων, μέσω της δημιουργίας ενός δυναμικού, πολυσύνθετου μοντέλου ολοκληρωμένης αναπαράστασης της διεθνοποιητικής πραγματικότητας, πολλαπλών αλληλεπιδράσεων και αλληλοσυσχετίσεων των διαδικασιών που απαρτίζουν το πλαίσιο της επιχειρησιακής διεθνοποίησης, με μια πλειάδα δομο-λειτουργικών και κεφαλαιοποιημένων στρατηγικών οργανωτικό-διοικητικών χαρακτηριστικών της επιχείρησης. Η διεθνοποίηση των επιχειρήσεων, δεν αποτελεί απόρροια μιας προκαθορισμένης στρατηγικής επιλογής ή μιας προσδιορισμένης διαδικασίας ή ενός καθορισμένου εξωτερικού περιβάλλοντος, έτσι όπως έχει γίνει αντιληπτή από τα υπάρχοντα μοντέλα διεθνοποίησης, παρά ένα σύνολο συγκυριακών, δυναμικά εξελισσόμενων μεταβλητών, που χαρακτηρίζονται από αλληλεξάρτηση σε συγκεκριμένα σημεία, τα οποία επηρεάζουν την πορεία και το πρόσημο εξέλιξης της επιχειρησιακής διεθνοποίησης. Τα σημεία αυτά εντοπίζονται στην ύπαρξη ή στην απουσία οργανωσιακών χαρακτηριστικών και δομών, στις διάφορες επιχειρησιακές λειτουργίες, αλλά και στις κεφαλαιοποιημένες στρατηγικές οργάνωσης και διοίκησης που με συνέπεια καταστρώνει και εφαρμόζει η επιχείρηση. Η ανάγκη πλήρους και ολοκληρωμένης αποτύπωσης του πλαισίου διεθνοποίησης των επιχειρήσεων, μέσω της αναπαράστασης των διαδικασιών διεθνοποίησης και των παραγόντων που τις απαρτίζουν, κατέστη δυνατή τόσο μέσα από τον βιβλιογραφικό εντοπισμό τους, όσο και από τη διενέργεια ποιοτικής έρευνας με τη μορφή συνεντεύξεων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η λήψη δεδομένων που ανταποκρίνονται στη σύγχρονη διεθνοποιητική πραγματικότητα. Οι παράγοντες που εντοπίστηκαν μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και της ποιοτικής έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν για τη δόμηση του βασικού μας ερευνητικού εργαλείου, του κλειστού ερωτηματολογίου. Η σύνθεση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής ανάλυσης, μας οδήγησε στη δόμηση ενός προσδιορισμένου, δυναμικού μοντέλου αναπαράστασης του πλαισίου επιχειρησιακής διεθνοποίησης, με κύριο χαρακτηριστικό του τη δυναμική αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση των διαδικασιών διεθνοποίησης και των δομο-λειτουργικών και των κεφαλαιοποιημένων στρατηγικών οργανωτικό-διοικητικών χαρακτηριστικών της επιχείρησης.

doctoralThesis

Strategic management (EL)
Οργάνωση και Διοίκηση (EL)
Στρατηγική (EL)
Διεθνοποίηση (EL)
Greek Internationalized Manufacturing Companies (EL)
Ελληνικές Διεθνοποιημένες Επιχειρήσεις (EL)
Internationalization (EL)
Business strategy (EL)
Ελληνικές Εταιρείες Μεταποίησης (EL)
Organizational and Managerial Strategies (EL)


2012


2015-11-17T10:42:10Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.