Το Διαδίκτυο ως μέσο προώθησης και διανομής τουριστικών προϊόντων στην Ελλάδα: μελέτη των επιπτώσεών του σε επιχειρηματικές πρακτικές και καταναλωτικές συμπεριφορές στο τουριστικό κύκλωμα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Το Διαδίκτυο ως μέσο προώθησης και διανομής τουριστικών προϊόντων στην Ελλάδα: μελέτη των επιπτώσεών του σε επιχειρηματικές πρακτικές και καταναλωτικές συμπεριφορές στο τουριστικό κύκλωμα (EL)

Τριχάς, Νικόλαος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. (EL)

Καθώς εισερχόμαστε στη νέα εποχή, την Εποχή της Πληροφορίας, οι τουριστικές επιχειρήσεις απαιτείται να κατανοήσουν τη σημασία της επιχειρηματικής χρήσης του διαδικτύου, να αντιληφθούν την αυξανόμενη χρήση του από τους τουρίστες, και τελικά να το αξιοποιήσουν ώστε να αποκομίζουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη από τη χρήση του. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς ο ελληνικός τουρισμός ταλανίζεται από χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα που σταδιακά τον οδηγούν σε απώλεια του ανταγωνιστικού του πλεονεκτήματος από άποψη σχέσης αξίας-τιμής, προβλήματα τα οποία εντάθηκαν και αναδείχθηκαν ακόμα περισσότερο από την πρόσφατη παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Σκοπός της Διδακτορικής Διατριβής είναι να διερευνήσει το βαθμό χρήσης και αξιοποίησης του διαδικτύου στο ελληνικό τουριστικό κύκλωμα, συγκριτικά με άλλα παραδοσιακά μέσα προώθησης και διανομής των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός εξετάστηκε αρχικά η διαχρονική εξέλιξη της ανάπτυξης του διαδικτύου στην Ελλάδα, εστιάζοντας σε τρεις ομάδες ενδιαφέροντος: στο Ελληνικό Δημόσιο, στις ελληνικές επιχειρήσεις και στο γενικό πληθυσμό της χώρας. Ακολούθως μελετήθηκαν προηγούμενες έρευνες και μελέτες που εξετάζουν τη χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα για λόγους που σχετίζονται με τα ταξίδια και τον τουρισμό. Στη συνέχεια, εφαρμόστηκε μέσω τεσσάρων ποσοτικών ερευνών το Μοντέλο Αποδοχής της Τεχνολογίας (ΤΑΜ) σε διαφορετικούς συμμετέχοντες στο τουριστικό κύκλωμα της χώρας μας: παραγωγούς (ξενοδοχεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων), μεσάζοντες (τουριστικά γραφεία) και καταναλωτές (τουρίστες – χρήστες του διαδικτύου). Το αποτέλεσμα που προέκυψε είναι μία συσχέτιση και σύγκριση των αντιλήψεων, επιλογών και προτιμήσεων των δύο πλευρών (προσφορά και ζήτηση), η οποία οδήγησε σε μια ολοκληρωμένη εξέταση της χρήσης του διαδικτύου στο τουριστικό κύκλωμα της Ελλάδας σε σχέση με τα παραδοσιακά κανάλια διανομής. Το σύνολο αυτών των διερευνήσεων επέτρεψε την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για την σημερινή κατάσταση και τις προοπτικές που διαγράφονται στο μέλλον σχετικά με το βαθμό υιοθέτησης του διαδικτύου στη χώρα μας για λόγους που σχετίζονται με τα ταξίδια και τον τουρισμό, ενώ παράλληλα οδήγησε στη διαμόρφωση ενός πλαισίου προτάσεων σε επίπεδο τουριστικών επιχειρήσεων και δημόσιων πολιτικών, που μπορούν να υποστηρίξουν την αποτελεσματικότερη χρήση του διαδικτύου στον τομέα του τουρισμού.

doctoralThesis

Greece (EL)
Τουρισμός (EL)
Διαδίκτυο (EL)
Internet (EL)
Tourist agencies (EL)


2011


2015-11-17T10:42:11Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.