Μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων και σύγχρονη ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων και σύγχρονη ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα

Σοφός, Εμμανουήλ

Κοντάκος, Αναστάσιος

doctoralThesis

2008
2015-11-17T10:42:43Z


Το θεωρητικό υπόβαθρο του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων αποτελείται διάφορες προσεγγίσεις (μοντέλα) που δε συνιστούν όμως ένα πλήρες πλαίσιο που να μας δίνει τη δυνατότητα να ερμηνεύουμε τις διάφορες εκφάνσεις του φαινόμενου της εκπαίδευσης ενηλίκων και να προβαίνουμε σε εικασίες γύρω από αυτό. Ο βασικός σκοπός, λοιπόν, της παρούσας έρευνας είναι να σκιαγραφήσει το προφίλ των ενήλικων εκπαιδευόμενων και μέσω αυτών των αναγκών τους, οι οποίοι φοιτούν σε τμήματα της Ν.Ε.Λ.Ε και του δημοσίου Ι.Ε.Κ της νήσου Ρόδου με βάση 5 μοντέλα εκπαίδευσης ενηλίκων Η μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθήθηκε ήταν ποσοτική μολονότι κατά την έναρξη της έρευνας έγινε χρήση ποιοτικών μεθόδων. Η μελέτη εντάσσεται από θεματική άποψη στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων κι από μεθοδολογική άποψη στις έρευνες επισκόπησης ή διερεύνησης πεδίου μικρής κλίμακας, εφόσον έγινε μόνο σε δύο ιδρύματα του νησιού της Ρόδου. Έλαβαν μέρος 314 άτομα. Τα πιο σημαντικά συμπεράσματα από την ανάλυση των εμπειρικών μας δεδομένων είναι ότι: Οι εκπαιδευτικές επιλογές των ενήλικων εκπαιδευόμενων φανερώνουν υψηλό βαθμό αυτοκαθοδήγησης, ενώ φαίνεται να παρακινούνται περισσότερο από εξωτερικά κίνητρα. Οι εκπαιδευτικές τους επιλογές συνδέονται άμεσα με τις επαγγελματικές τους προσδοκίες. Επιδιώκουν την απόκτηση επάρκειας στην ειδικότητα που παρακολουθούν για κοινωνικούς και κυρίως εργασιακούς λόγους. Επίσης είναι αρκετά πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με τις ικανότητές τους αλλά και τις απαιτήσεις που έχει η ειδικότητα που παρακολουθούν. Μερικές από τις προτάσεις μας, είναι η αναγκαιότητα άμβλυνσης των ανισοτήτων σχετικά με την πρόσβαση αλλά και την παρακολούθηση προγραμμάτων κατάρτισης, η δημιουργία έγκυρων και αξιόπιστων δομών πιστοποίησης, καθώς και η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Ακόμη οι οργανισμοί Εκπαίδευσης Ενηλίκων, (τυπικής ή μη- τυπικής) θα πρέπει να προσανατολιστούν και να συγκλίνουν σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και δημιουργικών περιβαλλόντων μάθησης, ενώ τόσο οι σχεδιαστές προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων όσο και οι Εκπαιδευτές θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τον/την εκπαιδευόμενο/η όχι μόνο ως οικονομικό ον αλλά και ως κοινωνικο-συναισθηματική οντότητα.


Μοντέλα Μάθησης Ενηλίκων
Participation
Adult Students
Adult Learning Models
Adult education
Συμμετοχή
Ενήλικες Εκπαιδευόμενοι
Εκπαίδευση ενηλίκων
Εκπαιδευτική πολιτική
Educational policy

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)