Σκοπός αυτής της διατριβής ήταν η μελέτη της χρήσης συγκεκριμένου χειροπιαστού διδακτικού υλικού για την διδασκαλία των εννοιών των γωνιών σε συνήθεις σχολικές τάξεις, και για παιδιά ηλικίας 12-13 ετών. • Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της διατριβής. Αυτό περιλαμβάνει: - μια φιλοσοφική-επιστημολογική, ψυχολογική, κοινωνικο-πολιτισμική, γλωσσολογική και διδακτική τεκμηρίωση της αναγκαιότητας στήριξης στην εμπειρία για αποτελεσματική μάθηση, - μια βιβλιογραφική επισκόπηση θεωρητικών και ερευνητικών άρθρων σχετικών με τη χρήση και το χειρισμό υλικών αντικειμένων για τη διδασκαλία- μάθηση στην τάξη των μαθηματικών, και τέλος - μια ιστορική, επιστημολογική, φαινομενολογική μελέτη, ανάλυση και παρουσίαση της εξεταζόμενης γεωμετρικής έννοιας της γωνίας. • Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται, η ερευνητική μέθοδος του διδακτικού πειράματος, οι αρχές σχεδιασμού και ο σχεδιασμός του διδακτικού υλικού, η ανάπτυξη και η διεξαγωγή της πιλοτικής και της κύριας έρευνας. Επίσης, παρουσιάζεται η μέθοδος και τα εργαλεία ανάλυσης μιας επιστημολογικά-προσανατολισμένης προσέγγισης για ποιοτική έρευνα των μαθηματικών αλληλεπιδράσεων στη τάξη. Η κύρια έρευνα αφορά σε διδακτικό πείραμα μέσης διάρκειας (σειρά 9 μαθημάτων) το οποίο διεξήχθη σε συνήθη Α΄ τάξη του 5ου γυμνασίου Ρόδου. • Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και η ανάλυση τους. • Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα τόσο από τη βιβλιογραφική έρευνα και μελέτη όσο και από την ανάλυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και τη συζήτηση τους. Συγκεκριμένα επισημαίνονται, οι δυσκολίες προσέγγισης των εννοιών των γωνιών, ο ρόλος και η αποτελεσματικότητα των χειροπιαστών αντικειμένων, καθώς και ο τρόπος, τα όρια και οι περιορισμοί στη χρήση των συγκεκριμένων χειροπιαστών αντικειμένων, τόσο γενικά όσο και ειδικά στα πλαίσια της έρευνας της διατριβής. • Στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρεται η βιβλιογραφία της διατριβής. • Το έκτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα πέντε(5) παραρτήματα με: - εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα, τέτοια όπως, ερωτηματολόγια, δραστηριότητες, ερωτήσεις, διάφορα διδακτικά υλικά κ.τ.λ., - υλικά με δεδομένα από τις κατασκευές και τις απαντήσεις των μαθητών, - μια ανάλυση των αντιλήψεων των μαθητών- πριν το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του διδακτικού πειράματος- για τις γωνίες, - μια ανάλυση των αναλυτικών προγραμμάτων, των οδηγιών προς τους εκπαιδευτικούς και των βιβλίων όλων των τάξεων(όταν διεξήχθη η μελέτη ίσχυε η προηγούμενη σειρά βιβλίων) σχετικά με τις έννοιες των γωνιών, και - συγγενείς όροι και έννοιες του θεωρητικού πλαισίου.