Η εφαρμογή αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων και των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η εφαρμογή αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων και των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Βουλτσίδης, Παντελής

Βιτσιλάκη, Χρυσή

doctoralThesis

2013
2015-11-17T10:42:57Z


Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του κατά πόσο εφαρμόζονται οι βασικές αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), στα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που σχεδιάζονται και υλοποιούνται στη χώρα μας. Με τη βοήθεια της βιβλιογραφικής ανασκόπησης καταγράφονται οι βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων σε συνδυασμό με τις τεχνικές διδασκαλίας οι οποίες συμβάλλουν στην εφαρμογή αυτών των αρχών στα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Επίσης μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση καταγράφονται και ο τρόπος και οι μέθοδοι αξιοποίησης των (ΤΠΕ) στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Από την όλη επισκόπηση προέκυψε ότι στη χώρα μας υπάρχει σημαντικό κενό στην έρευνα στον τομέα τούτο, γεγονός που η παρούσα διατριβή προσδοκά να συμπληρώσει στο βαθμό και στο μέτρο του δυνατού. Η μεθοδολογία της εμπειρικής έρευνας αφορά κατά ένα μέρος έρευνα πεδίου, η οποία περιλαμβάνει ένα ποιοτικό μέρος με χρήση πρωτοκόλλου συνέντευξης που απευθύνθηκε σε 13 στελέχη σχεδιασμού της επιμόρφωσης και κατά ένα άλλο σε ποσοτική έρευνα με χρήση ειδικά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο αυτό απευθύνθηκε σε 403 επιμορφωτές/τριες που συμμετέχουν σε προγράμματα επιμόρφωσης που υλοποιούνται στη χώρα μας Από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώθηκε μεγάλο έλλειμμα στην εφαρμογή των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων στα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που σχεδιάζονται και υλοποιούνται στη χώρα μας Από την πλευρά των επιμορφωτών/τριών αν κα η συντριπτική πλειονότητά τους χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό τις προβλεπόμενες από τη βιβλιογραφία τεχνικές διδασκαλίας εντούτοις μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό επιλέγει αυτές τις τεχνικές ανάλογα με τους διδακτικούς στόχους που έχει θέσει και εφαρμόζει τις προβλεπόμενες από τη βιβλιογραφία προδιαγραφές κατά την χρήση αυτών των τεχνικών διδασκαλίας. Επίσης διαπιστώθηκε ο ελάχιστος αριθμός προγραμμάτων στα οποία χρησιμοποιούνται καινοτομίες σχετικές με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, ενώ από την πλευρά των επιμορφωτών/τριών διαπιστώθηκε σημαντικό έλλειμμα εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων ΤΠΕ στη διδασκαλία
The aim of the present research is to investigate in what grade are applied the Basic Principles of Education of Adults and Technologies of Information and Communication Technology (ICT) in teacher training courses that are designed and implemented in our country. With the help of the literature review, the basic principles of adult learning are registered in conjunction with teaching techniques that contribute to the implementation of these principles in teacher training courses. Also through the literature review, the way as well as the methods (ICT) used in teacher training are registered. The whole review demonstrated that in our country there is a significant gap in research in this field, which this thesis expects to cover to a certain degree and extent.The methodology of empirical research concerns some field research, which includes a quality part in which it is used the interview protocol addressed in 13 experts in planning training programs and another part concerning a quantitative survey using a specially designed questionnaire. This questionnaire was sent to 403 trainers involved in training programs carried out in our country The data processing revealed a significant deficit in applying the principles of adult learning in teacher training courses that are designed and implemented in our country. From the perspective of trainers, although the vast majority of them use vastly the teaching techniques that we find in literature, however, only a very small percentage chooses these techniques depending on the setting of the teaching goals and apply the prescribed standards of the literature on using these teaching techniques. Also it was found that in few programs innovations related to the use of Information Technology and Communication are incorporated, while the majority of the trainers was observed a significant deficit of specialized knowledge and ICT skills in teaching.


Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Εκπαίδευση ενηλίκων
Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας
Teacher training
Education of Adults

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)