The network of relationships among is , innovation and business performance : an empirical investigation based on data fron European firms

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

The network of relationships among is , innovation and business performance : an empirical investigation based on data fron European firms (EL)

Μιχαηλίδου, Φωτεινή - Θωμάς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων. Τεχνολογίες και Διοίκηση Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων. (EL)

The relation between information systems (IS), innovation and business performance is a critical question for both researchers and practitioners. In this phd thesis is presented an empirical investigation and comparison of the effects of three widely used types of information systems (IS), the internal, the e-business and the e-procurement IS, on innovation and business performance, using firm-level data collected from 13231 European firms through the e-Business Watch Survey sponsored by the European Commission. The main findings and conclusions of this PhD Dissertation can be summarized as follows: a) internal IS, e-procurement IS and e-business IS are all drivers of innovation, b) the internal systems have the strongest effect on innovation, the e-business systems have a much smaller effect and finally the e-procurement systems have the smallest effect. Therefore the enthusiastic expectations of the relevant theoretical literature that e-business and e-procurement will have a much stronger and dramatic impact on innovation than the ‘traditional’ internal IS are not confirmed, c) the internal systems have a much higher impact on ICT benefits and business performance, followed by the e-business ones, while the e-procurement ones have the smallest impact, d) the effects of internal and e-business IS on ICT benefits and through it on business performance are partially mediated by innovation. With respect to the internal IS a smaller part of their effect on business performance (39%) is through the innovation they drive, while the largest part (61%) is through the automation of already existing business processes for existing products/services. On the contrary, the largest part of the much smaller effect of e-business IS on business performance is through the innovation they drive (63%), and a much smaller part of it (37%) is through automation of existing business processes for existing products/services. Finally, the effect of e-procurement IS on business performance is completely mediated by innovation, e) concerning innovation it has been concluded that it has a positive impact on business performance, which is partially mediated by the increase of ICT benefits that it causes. Particularly for the Tourism Sector the findings were: In general, the estimated models for tourism sector lead to similar conclusions to the ones drawn from the general model. The only difference compared to the general model is that in the estimated tourism model the mediation effect of innovation on the impacts of internal IS and e-business IS on business performance is weaker (17% and 27% respectively instead of 39% and 63% for the general model).The comparisons amongst the Mediterranean, the Central European and the Scandinavian regions’ tourism sector have shown that the former is characterized by higher levels of innovation, greater business benefits from ICT and higher level of use of some important internal applications in comparison with Central European and Scandinavian tourism firms.
Η σχέση ανάμεσα στα πληροφοριακά συστήματα (ΠΣ), την καινοτομία και την απόδοση των επιχειρήσεων είναι ένα κρίσιμο θέμα τόσο για τους ερευνητές όσο και για τα στελέχη διοίκησης επιχειρήσεων. Η διδακτορική διατριβή παρουσιάζει μια εμπειρική μελέτη των σχέσεων ανάμεσα στην υιοθέτηση τριών διαφορετικών και ευρέως υιοθετημένων πληροφοριακών συστημάτων, των εσωτερικών πληροφοριακών συστημάτων, των συστημάτων ηλεκτρονικού επιχειρείν και του αυτοματοποιημένου συστήματος προμηθειών, την καινοτομία και τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση ΤΠΕ, και τέλος την απόδοση των επιχειρήσεων. Χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από 13231 Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις από την έρευνα του e-Business Watch της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τα κύρια ευρήματα και συμπεράσματα της διδακτορικής διατριβής μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα: α) τα εσωτερικά πληροφοριακά συστήματα, τα συστήματα ηλεκτρονικού επιχειρείν και το αυτοματοποιημένο σύστημα προμηθειών οδηγούν όλα σε καινοτομία, β) τα εσωτερικά συστήματα έχουν μεγάλη επίδραση στην καινοτομία, τα συστήματα ηλεκτρονικού επιχειρείν μικρότερη και το αυτοματοποιημένο σύστημα προμηθειών πολύ μικρότερη. Επομένως οι ενθουσιώδεις προσδοκίες της σχετικής θεωρητικής βιβλιογραφίας ότι το ηλεκτρονικό επιχειρείν και το αυτοματοποιημένο σύστημα προμηθειών θα έχουν μια πολύ πιο ισχυρή και δραματική επίδραση στην καινοτομία από ότι τα «παραδοσιακά» εσωτερικά πληροφοριακά συστήματα δεν επιβεβαιώνονται., β) τα εσωτερικά ΠΣ έχουν πολύ μεγάλη επίδραση στα ΤΠΕ οφέλη και στην απόδοση των επιχειρήσεων, ακολουθούν τα συστήματα του ηλεκτρονικού επιχειρείν, ενώ το αυτοματοποιημένο σύστημα προμηθειών έχει την μικρότερη επίδραση, γ) η επίδραση των εσωτερικών ΠΣ και των συστημάτων ηλεκτρονικού επιχειρείν στα ΤΠΕ οφέλη και διαμέσου αυτών στην απόδοση των επιχειρήσεων μερικώς διαμεσολαβείται από την καινοτομία. Όσον αφορά τα εσωτερικά ΠΣ ένα μικρότερο μέρος της επίδρασής τους στην απόδοση των επιχειρήσεων (39%) προέρχεται διαμέσου της καινοτομίας στην οποία οδηγούν, ενώ το μεγαλύτερο μέρος (61%) προέρχεται διαμέσου της αυτοματοποίησης των υπαρχουσών επιχειρησιακών διαδικασιών για τα υπάρχοντα προϊόντα/υπηρεσίες. Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος της πολύ μικρότερης επίδρασης των συστημάτων ηλεκτρονικού επιχειρείν στην απόδοση των επιχειρήσεων προέρχεται διαμέσου της καινοτομίας στην οποία οδηγούν (63%) και ένα πολύ μικρότερο μέρος της (37%) είναι διαμέσου της αυτοματοποίησης των υπαρχουσών επιχειρησιακών διαδικασιών για τα υπάρχοντα προϊόντα/υπηρεσίες. Τέλος, η επίδραση του αυτοματοποιημένου συστήματος προμηθειών στην απόδοση των επιχειρήσεων προέρχεται όλη διαμέσου της καινοτομίας, δ) αναφορικά με την καινοτομία βρέθηκε ότι έχει θετική επίδραση στην απόδοση των επιχειρήσεων και η σχέση αυτή μερικώς διαμεσολαβείται από την αύξηση σε ΤΠΕ οφέλη που αυτή προκαλεί. Ειδικότερα για τον κλάδο του Τουρισμού βρέθηκε ότι: Γενικά, τα εκτιμώμενα μοντέλα για τον τομέα του τουρισμού οδηγούν σε παρόμοια συμπεράσματα με αυτά του γενικού μοντέλου.

doctoralThesis

Πληροφοριακά συστήματα (EL)
Business performance (EL)
Innovation (EL)
Αυτοματοποιημένο σύστημα προμηθειών (EL)
E-procurement (EL)
Καινοτομία (EL)
E-Business (EL)
Επιχειρηματική απόδοση (EL)
Ηλεκτρονικό επιχειρείν (EL)
Information systems (EL)


2012


2015-11-17T10:43:37Z

Σάμος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.