Η αγορά κινητών τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα: μια ολοκληρωμένη διερεύνηση της δομής της αγοράς

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Η αγορά κινητών τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα: μια ολοκληρωμένη διερεύνηση της δομής της αγοράς (EL)

Κλειούσης, Ελευθέριος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών. (EL)

Investigation of mobile telecommunications market in Greece is integrated to the scientific research of both the academic researchers and a number of executives in mobile telecommunications services in Greece.The main field of this research is the market of mobile telecommunications services in Greece.The main purpose of this study is the empirical investigation of mobile telecommunications market in Greece in view of demand, supply, competition and regulatory environment in order to be understood the behavior of users (consumers) and followed business strategy (operators). Moreover, the collected information from the above analysis may lead to a formulation and development of medium – term scenarios in international market experience and technological development.The framework of the objectives followed through the research effort consists of the basic structure of supply and demand of the market. Regarding supply, the structure and function of mobile telecommunications market in Greece is revealed, the institutional governing framework in the market is examined, the pricing structure is emphasized and the impact of advertising expenditure on turnover of operators in the industry is investigated. Regarding demand, functions concerning calls termination on mobile networks are estimated and consumer behavior through two structured questionnaires is investigated.Systemic development of methodology has to do with a number of both unidirectional and bidirectional relationships between players (users - operators - independent authority), economic theories and empirical models that have been estimated. Combination of these three parts constitutes a heterogeneous research output. The basic results of research focusing in some key assumptions regarding the market of mobile telecommunications services in Greece combined with structured proposals made in the fields of law, taxation and development.
Η διερεύνηση της αγοράς κινητών τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα εντάσσεται στο πλαίσιο της επιστημονικής αναζήτησης τόσο των ακαδημαϊκών ερευνητών όσο και αρκετών στελεχών του τομέα των ασύρματων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα.Πεδίο της συγκεκριμένης έρευνας αποτελεί η Ελληνική Αγορά παροχής υπηρεσιών κινητών τηλεπικοινωνιών από την δημιουργία της έως πρόσφατα.Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η εμπειρική διερεύνηση της λειτουργίας της αγοράς των κινητών τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα υπό το πρίσμα της ζήτησης, της προσφοράς, του ανταγωνιστικού – κανονιστικού περιβάλλοντος, ώστε να γίνει κατανοητή η συμπεριφορά των χρηστών (καταναλωτών) και η ακολουθουμένη στρατηγική των επιχειρήσεων (παρόχων). Επιπλέον η συλλογή πληροφοριών καθώς και η εξαγωγή συμπερασμάτων από την παραπάνω ανάλυση μπορεί να οδηγήσει στην διατύπωση σεναρίων μεσοχρόνιων εξελίξεων των συνιστωσών της αγοράς στο πλαίσιο της διεθνούς εμπειρίας και των τεχνολογικών εξελίξεων.Το πλαίσιο των στόχων που επιδιώκονται μέσα από την ερευνητική προσπάθεια απαρτίζεται από την βασική δομή της προσφοράς και της ζήτησης της συγκεκριμένης αγοράς. Αναφορικά με την προσφορά αποτυπώνεται η διάρθρωση και η λειτουργία της αγοράς κινητών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα, εξετάζεται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την αγορά, δίνεται βαρύτητα στην ανάλυση της τιμολογιακής πολιτικής και διερευνάται η επίδραση των διαφημιστικών δαπανών στον κύκλο εργασιών των παρόχων του κλάδου. Αναφορικά με την ζήτηση εκτιμούνται συναρτήσεις αναφορικά με τις κλήσεις που τερματίζουν σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας και διερευνάται η συμπεριφορά των καταναλωτών μέσω δυο δομημένων ερωτηματολογίων.Η συστημική ανάπτυξη της μεθοδολογίας έχει να κάνει με ένα πλήθος τόσο αμφίδρομων όσο και μονόδρομων σχέσεων μεταξύ των φορέων (χρήστες – πάροχοι – ανεξάρτητη αρχή), των οικονομικών θεωριών και των εμπειρικών υποδειγμάτων που έχουν εκτιμηθεί. Το σύμπλεγμα αυτών των τριών ανομοιογενών τμημάτων συνθέτει ουσιαστικά το κράμα της ερευνητικής εκροής.Τα βασικά αποτελέσματα της έρευνας εστιάζουν σε ορισμένες βασικές παραδοχές που αφορούν την αγορά των κινητών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με δομημένες προτάσεις που γίνονται στους τομείς της νομοθεσίας, της φορολόγησης και της ανάπτυξης.

doctoralThesis

Κινητή τηλεφωνία (EL)
Ελαστικότητα ζήτησης (EL)
Πάροχοι κινητών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (EL)
Elasticity of Demand (EL)
Mobile Telephony (EL)
Mobile Virtual Network Operator (EL)
Εικονικός πάροχος κινητών δικτύων (EL)
Operators of mobile telecommunications services (EL)


2012


2015-11-17T10:43:51Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.