Πλαίσιο συμπεριφορικής αξιολόγησης στην χρήση νέων τεχνολογιών στην ναυτική εκπαίδευση

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Πλαίσιο συμπεριφορικής αξιολόγησης στην χρήση νέων τεχνολογιών στην ναυτική εκπαίδευση (EL)

Βασιλάκης, Παναγιώτης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών. Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο, ΝΑ.Μ.Ε.. (EL)

Safety, speed, high standards, immediate responses to the needs of the markets. Those are some of the words which could describe the international shipping community. The international requirements which affect the shipping industry change day by day. More over the human factor remains at the heart of change. It is a fact that the human element is responsible for the majority of shipping accidents. At the same time human factor is the leader of change in worldwide shipping industry. The revised STCW’10 (standards of training certification & watch keeping) improves the human elements and stays focused on the training of human. Specifically, it emphasizes the role of training via maritime simulator. Moreover establish the training with simulator as mandatory. The basic assumption of revised S.T.C.W. encloses the prevention of shipping accidents via maritime education which is extended in training by maritime simulator. So, it could be conclude that the improvement of maritime education implies the minimization of shipping accidents. It is a fact that the aim of the training in maritime simulator is the optimization and finally the improvement of human competences and human skills, in actually working environments. Moreover until today the assessment of delegates during the training in maritime simulators remain in oral and writing examination. This thesis presents an innovative behavioral assessment framework which is focused on the adoption an alternative assessment method during the training in maritime simulator. The implementation of this framework in maritime simulator educational procedure provides a specific measurement results for the effectiveness of training. The assumption of this framework is based on two pillars. The first pillar indicates that the human behavior changes through the educational procedure. The second pillar indicates that the human competences and the human skills are a combination of behaviors. The implementation of behavioral assessment framework achieves the quality and quantity measurement of human behavior during the maritime simulator educational procedure. The changes of human’s behaviors before and after the educational procedure provide the measurement effectiveness of training. Moreover, the combinations of educational goals are represented by behaviors and lead to the measurement of maritime skills index. The implementation of behavioral assessment framework provides specific correlations amongst human’s factors and the quality of the provided educational procedure.
Ασφάλεια, ταχύτητα, υψηλά πρότυπα, άμεση απόκριση στις ανάγκες τις αγοράς, είναι μόνο μερικές από τις λέξεις που χαρακτηρίζουν την σημερινή διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Οι διεθνείς απαιτήσεις γύρω από τον χώρο της ναυτιλίας μεταβάλλονται καθημερινά με το επίκεντρο πάντα να περιστρέφεται στον ανθρώπινο παράγοντα. Είναι αποδεδειγμένο ότι ο άνθρωπος είναι αυτός ο οποίος κατέχει τα υψηλότερα ποσοστά ευθύνης στα ναυτικά ατυχήματα, ενώ την ίδια στιγμή είναι αυτός που οδηγεί τις εξελίξεις. Η αναθεωρημένη Διεθνή Σύμβαση για πρότυπα εκπαίδευσης, έκδοσης πιστοποιητικών και τήρηση φυλακών των ναυτικών (S.T.C.W.) αναγνωρίζοντας το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση των ναυτικών και ειδικότερα στην εκπαίδευση μέσω ναυτιλιακών προσομοιωτών, την οποία μάλιστα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα την καθιστά υποχρεωτική. Η βασική παραδοχή της διεθνούς σύμβασης ακολουθεί τη λογική της πρόληψης, δια μέσου της εκπαίδευσης. Δηλαδή υψηλότερος βαθμός ναυτικής εκπαίδευσης συνεπάγεται χαμηλότερος βαθμός ναυτικών ατυχημάτων. Μέσω της εκπαίδευσης σε ναυτιλιακούς προσομοιωτές επιδιώκεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων των ατόμων, σε περιβάλλοντα πραγματικών εργασιακών συνθηκών. Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα ο τρόπος αξιολόγησης των ατόμων σε ναυτιλιακούς προσομοιωτές παραμένει βασισμένος στην παραδοσιακή προφορική και γραπτή εξέταση. Στη συγκεκριμένη διατριβή παρουσιάζεται ένα καινοτόμο συμπεριφορικό πλαίσιο αξιολόγησης. Το συγκεκριμένο πλαίσιο έρχεται να καλύψει ένα κενό στο χώρο της αξιολόγησης των ατόμων κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης τους στους ναυτιλιακούς προσομοιωτές, ενώ την ίδια στιγμή αποτελεί ένα αυτόνομο εργαλείο μέτρησης της αποτελεσματικότητας του μαθήματος προσομοίωσης ως προς τους εκπαιδευόμενους. Η παραδοχή του συγκεκριμένου πλαισίου, στηρίζεται σε δυο πυλώνες. Ο πρώτος αναφέρεται στην μεταβολή των ανθρώπινων συμπεριφορών κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο δεύτερος αναφέρεται στην παραδοχή ότι οι ικανότητες και δεξιότητες των ατόμων εκφράζονται μέσα από συνδυασμένες συμπεριφορές. Μέσω της εφαρμογής του πλαισίου συμπεριφορικής αξιολόγησης επιτυγχάνεται η ποιοτική και η ποσοτική μέτρηση των συμπεριφορών των ατόμων. Η μεταβολή των ανθρώπινων συμπεριφορών πριν και μετά την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και οι συνδυασμοί των συμπεριφορών μας οδηγούν στην εξαγωγή και κατά συνέπεια στη μέτρηση των δεικτών δεξιοτήτων των ατόμων που συμμετείχαν στο μάθημα του ναυτιλιακού προσομοιωτή. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου συμπεριφορικού πλαισίου αξιολόγησης οδηγεί σε συσχετισμούς ατόμων και ποιότητας εκπαίδευσης, καθώς μέσα από την όλη διαδικασία αναδεικνύεται η αναγκαιότητα και η χρησιμότητα της συμπεριφορικής αξιολόγησης.

doctoralThesis

Learning theories (EL)
Ναυτική εκπαίδευση (EL)
STCW (EL)
Behavioral Assessment (EL)
Maritime education (EL)
Ναυτιλιακοί Προσομοιωτές (EL)
Συμπεριφορική Αξιολόγηση (EL)
Ναυτικές δεξιότητες (EL)
Maritime simulator (EL)
Θεωρίες μάθησης (EL)
Maritime Skills index (EL)


2013


2015-11-17T10:43:52Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.