Στρατηγική μάρκετινγκ στον τουρισμό-η περίπτωση της Λήμνου

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Στρατηγική μάρκετινγκ στον τουρισμό-η περίπτωση της Λήμνου

Δαγκλή, Δέσποινα

Χρήστου, Ευάγγελος

masterThesis

2007
2015-11-18T09:03:05Z


Ο τουρισμός στη σημερινή εποχή έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Η σωστή όμως και αποτελεσματική του ανάπτυξη απαιτεί έμφαση στο μάρκετινγκ ειδικά όταν πρόκειται για τουριστικούς προορισμούς. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής του μάρκετινγκ που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας τουριστικός προορισμός τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Ειδικότερα, περιγράφεται η διαδικασία του τουριστικού σχεδιασμού μάρκετινγκ και πιο συγκεκριμένα η διαδικασία δημιουργίας ενός σχεδίου μάρκετινγκ. Το πρώτο μέρος αφορά την παρουσίαση του τουριστικού σχεδιασμού μάρκετινγκ σε θεωρητικό επίπεδο. Αρχικά, παρουσιάζονται οι διαφοροποιήσεις που υπάρχουν μεταξύ του μάρκετινγκ των υπηρεσιών του τουρισμού και του μάρκετινγκ των απλών προϊόντων και υπηρεσιών. Οι υπηρεσίες του τουρισμού απαιτούν ειδική μεταχείριση από την πλευρά του μάρκετινγκ. Μια τέτοιου είδους μεταχείριση είναι και το μάρκετινγκ του τουριστικού προορισμού, το οποίο αποτελεί σημαντικό τμήμα του τουριστικού μάρκετινγκ και απαρτίζεται από βασικά βήματα τα οποία είναι απαραίτητο να γίνουν έτσι ώστε η ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή να είναι επιτυχημένη. Στη συνέχεια, περιγράφεται η έννοια του σχεδίου μάρκετινγκ, το οποίο είναι απαραίτητο για την σωστή ανάπτυξη του τουριστικού προορισμού. Παρουσιάζονται και αναλύονται τα μέρη του καθώς και τα βασικά βήματα από τα οποία αποτελείται το καθένα. Το δεύτερο μέρος της εργασίας είναι το πρακτικό μέρος το οποίο αποτελεί μια προσπάθεια απόδοσης ενός σχεδίου μάρκετινγκ στην πράξη. Συγκεκριμένα, αυτό γίνεται με την επιλογή της Λήμνου ως προορισμού. Αρχικά, γίνεται ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης της Λήμνου ως τουριστικού προορισμού, δηλαδή οικονομική κατάσταση, τουριστική ζήτηση και προσφορά, δημογραφικά στοιχεία, ανάλυση αγοράς, ανάλυση ανταγωνιστών, ανάλυση του μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί, κα.. Στη συνέχεια, καταγράφεται το επίπεδο το οποίο θέλει να φτάσει και ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί αυτό, δηλαδή η στρατηγική, τα μείγματα μάρκετινγκ, η τοποθέτηση κα.. Καταγράφονται οι συγκεκριμένες δραστηριότητες που πρέπει να γίνουν καθώς και οι δραστηριότητες που αφορούν τον έλεγχο και την ανατροφοδότηση. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από όλη την παραπάνω μελέτη.


Τουρισμός
Στρατηγική μάρκετινγκ
Σχέδιο μάρκετινγκ
Tourism
Marketing strategy
Marketing plan

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού.
Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού - (ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)