Το τουριστικό μάρκετινγκ της Ελλάδας για την προσέλκυση αλλοδαπών τουριστών.Case Study: οι διαφημιστικές καμπάνιες του Ε.Ο.Τ 2005,2006

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Το τουριστικό μάρκετινγκ της Ελλάδας για την προσέλκυση αλλοδαπών τουριστών.Case Study: οι διαφημιστικές καμπάνιες του Ε.Ο.Τ 2005,2006 (EL)

Καλαφατά, Έλενα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού. (EL)

Η ανάπτυξη του τουρισμού, όπως και η ανάπτυξη οποιασδήποτε άλλης δραστηριότητας, δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά μας ενδιαφέρει από τη στιγμή που συμβάλλει στην συνολική ανάπτυξη της περιοχής υποδοχής. Γι’ αυτό άλλωστε και η επιτυχία της δεν καθορίζεται από τον αριθμό των τουριστών που δέχεται ο προορισμός (όσο κι αν αυτό αποτελεί σημαντικό δείκτη), αλλά από τη συμβολή της τουριστικής ανάπτυξης στην ευημερία του τοπικού πληθυσμού. Ο σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει κατά πόσο οι διαφημιστικές καμπάνιες του ΕΟΤ συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού και την προσέλκυση αλλοδαπών τουριστών στην Ελλάδα. Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας εντοπίστηκαν τα προβλήματα που εμφανίζει ο ελληνικός τουρισμός καθώς και τα κυριότερα χαρακτηριστικά του. Στις μέρες μας η παθογένεια του τουριστικού προϊόντος είναι πλέον δεδομένη. Η εικόνα ενός τυποποιημένου εποχικού τουριστικού προϊόντος βασισμένου στα 4s (sand,sun,sea,sex) και στην εκτατική παρά εντατική ανάπτυξη καθώς και ο κατακερματισμός της τουριστικής προσφοράς αποτελούν κοινό μυστικό μεταξύ όλων. Ο καταστροφικός ανταγωνισμός μεταξύ των παροχέων τουριστικών υπηρεσιών και η μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη των διεθνών οργανωτών ταξιδιών (Tour Operators) καθιστούν αναγκαία την υιοθέτηση εναλλακτικών πολιτικών. Η διαμόρφωση και οι προτεραιότητες της τουριστικής πολιτικής ορίζουν ως κεντρικό άξονα την αναβάθμιση των τουριστικών προορισμών η οποία φυσικά δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την αρμονική και ουσιαστική σύμπραξη των εθνικών, περιφερειακών και τοπικών φορέων του τουρισμού. Στην καμπάνια του ΕΟΤ για το 2005 η Ελλάδα προβάλλεται σαν προορισμός Ήλιου και Θάλασσας. Η εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος-όπως διαπιστώθηκε και από τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων-είναι αυτή της έντασης καλοκαιρινών διακοπών, δεδομένου ότι το 70% των αλλοδαπών τουριστών που επισκέπτονται την χώρα μας κατευθύνονται σε αυτό το είδος του προϊόντος. Η δημιουργία της εικόνας της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού «Ήλιου και Θάλασσας» κατά επέκταση οδηγεί σε έντονη εποχικότητα με τα συνεπακόλουθα αρνητικά αποτελέσματα (πχ εποχική ανεργία, μειωμένη αξιοποίηση υποδομής κ.ο.κ). Τα αποτελέσματα για της επόμενης διαφημιστικής καμπάνιας (2006) είναι ενθαρρυντικά εφόσον υπάρχει αρκετά μεγάλο ποσοστό που θεωρεί ότι η Ελλάδα ανεβαίνει σταθερά. ως Πολιτιστικός τουρισμός. Η Ελλάδα όσον αφορά αυτό το είδος τουρισμού έχει συγκριτικό πλεονέκτημα γιατί συνδυάζει τις διαχρονικές κλασικές αξίες του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού, τις φυσικές ομορφιές, την ιστορία και την φιλοξενία. Από την μεταπολεμική περίοδο και μετά όπου αναπτύχθηκε ο τουρισμός μεγάλη μερίδα τουριστών συνειδητά θεωρεί (αποτελέσματα διαφημιστικής καμπάνιας 2005) τον προορισμό «Ελλάδα» ως προορισμό «Ήλιου και Θάλασσας» εφόσον αυτό προβάλαμε και ως λαός στο εξωτερικό. Σήμερα όμως όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των τουριστικών προορισμών αποτελεί αναμφισβήτητη πραγματικότητα και μιας και τα συνολικά έσοδα από τον τουρισμό φθίνουν (ΕΣΥΕ, 2005) θεωρήθηκε σκόπιμη αλλαγή πλεύσης. Καθώς όμως ο τουρισμός δεν αποτελεί ένα μονοδιάστατο κλάδο, αλλά συνιστά ένα σύστημα που διαμορφώνεται κάτω από την επίδραση ποικίλων ενδογενών και εξωγενών παραγόντων, και βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με άλλους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, επηρεάζοντας πολλαπλά το φυσικό, κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον ανάπτυξης του, καταλαβαίνει κανείς ότι ο σχεδιασμός της τουριστικής πολιτικής πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ποικίλους από ετερόκλητους παράγοντες, να εξισορροπεί αντικρουόμενα πολλές φορές συμφέροντα και να εξομαλύνει, όσο το δυνατόν, τις ενυπάρχουσες μέσα στα πλαίσια μιας τοπικής κοινωνίας διαστάσεις στόχων. Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει μόνο η περιοχή μας αλλά και ο ευρύτερος ανταγωνισμός. Πρέπει να έχουμε εικόνα όχι μόνο εσωτερική αλλά και εξωτερική τι γίνεται και τί επικρατεί και στις άλλες περιοχές. Στον τουρισμό είναι αναγκαία η ανάπτυξη ειδικής διαφημιστικής στρατηγικής. Αυτή πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να τονίζει πράγματα που δεν έχουν προηγουμένως αντιληφθεί, αλλά και να συνεχίζει να προκαλεί ευνοϊκή διάθεση απέναντι στο προϊόν για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά την καταχώριση της. Επιπλέον, η διαφημιστική εκστρατεία πρέπει να είναι καταλλήλως διαμορφωμένη, ώστε να λαμβάνει υπόψη της τα ειδικά χαρακτηριστικά των επιμέρους τουριστικών προϊόντων. Δυναμική και αποτελεσματική προβολή της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός και καλύτερη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων υποαγορών.

masterThesis

Ε.Ο.Τ (EL)
Tourism (EL)
Τουρισμός (EL)
Μάρκετινγκ (EL)
National Organisation of Tourism (EL)
Marketing (EL)


2007


2015-11-18T09:03:11Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.