Δημιουργία και ανάπτυξη του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού - προσδοκίες και προκλήσεις για την Ελλάδα

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Δημιουργία και ανάπτυξη του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού - προσδοκίες και προκλήσεις για την Ελλάδα

Καλδερίμη, Πανωραία - Νικόλαος

Παπαθεοδώρου, Ανδρέας

masterThesis

2011
2015-11-18T09:03:13Z


Η παρούσα ερευνητική εργασία αναφέρεται στην ανάπτυξη του προγράμματος του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού. Τελείται παρουσίαση των προβλημάτων που αναδύθηκαν από την έκρηξη του ηφαιστείου Eyaflatlayokül, της Ισλανδίας, καθώς και των επιπτώσεών τους στην εύρυθμη λειτουργία των ευρωπαϊκών αερομεταφορών. Λόγω της επιτακτικής ανάγκης που προκύπτει για θέσπιση ενός κοινού οργάνου λήψης αποφάσεων, ακολουθεί ανάλυση για το πρόγραμμα του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού και του τεχνολογικού συστήματος SESAR, πυλώνα υλοποίησης του πρώτου. Παράλληλα, γίνεται περιγραφή του σχεδιασμού των Λειτουργικών Τμημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας και πιο συγκεκριμένα του Blue Med, που αφορά στη Μεσόγειο. Στο δεύτερο μέρος, διενεργείται διερευνητική ποιοτική έρευνα, με τη μέθοδο των εις βάθος συνεντεύξεων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε φορείς του τομέα, που συμμετέχουν ή θα συμμετάσχουν στις διάφορες φάσεις του προγράμματος. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν είναι τα ακόλουθα: α) Ποιές είναι οι προκλήσεις που θα παρουσιαστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με την εφαρμογή του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού; β) Σε ποια σημεία φαίνεται να ωφελείται η Ελλάδα, με τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα του Blue Med; και γ) Θα συμβάλλει στην αύξηση του τουρισμού, η εφαρμογή του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού; Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν πως οι προκλήσεις που θα αναδυθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνδέονται με τη μείωση του κόστους, την αύξηση της παραγωγικότητας της Εναέριας Κυκλοφορίας, την κορύφωση των επιπέδων ασφάλειας πτήσεων, την εξοικονόμηση χρόνου και καυσίμων, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης και τη μείωση εκπομπής ρύπων στην ατμόσφαιρα. Στη συνέχεια, διαπιστώνεται πως η Ελλάδα θα ωφεληθεί επιπρόσθετα, με την εφαρμογή νέων δεδομένων τεχνογνωσίας και θα κληθεί να αλλάξει το σύστημα διαδικασιών και διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας της. Τέλος, συμπεραίνεται πως η εφαρμογή του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού θα ωφελήσει τον τουρισμό, μέσω της μετακύλησης της μείωσης του κόστους, στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, με άμεσο αντίκτυπο στην αύξηση της ζήτησης.


Single European Sky
Σύστημα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας
Λειτουργικά τμήματα εναέριας κυκλοφορίας
Air traffic management
Functional airspace blocks
Ενιαίος ευρωπαϊκός ουρανός

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)