Η συγκρότηση της επιχειρηματικότητας στα πλαίσια μιας μορφής «εναλλακτικού» τουρισμού: το παράδειγμα της Ερεσού Λέσβου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Η συγκρότηση της επιχειρηματικότητας στα πλαίσια μιας μορφής «εναλλακτικού» τουρισμού: το παράδειγμα της Ερεσού Λέσβου (EL)

Kαιμακάμη, Ελένη - Νικόλαος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας. Γυναίκες και Φύλα: Ανθρωπολογικές και Ιστορικές Προσεγγίσεις. (EL)

Purpose of this study is to investigate an 'alternative' form of tourism in Eressos and the conditions that made it such, in the broader business and tourism place in recent decades. The central question concerns the ways of setting up new identities emerge as the 'foreign' entrepreneurship and its contribution to the construction of a "different" tourist destination. Observing examples of women, foreign non-indigenous entrepreneurs, found that these women are greater than the regulatory standard of 'female', but converging on the regulatory model of the male entrepreneur.Eressos, is a place where identity and representations have been interacting with the "lesbian" community. As well as human relations and many forms of interaction, which are the focus of tourism is primarily gendered, tourism - like other forms of economic development can not be studied without considering gender as a key ideological factor setting of tourism and relations between men and women locally and globally. Belonging to both "nature" and to "culture," sex is perhaps the most important cultural category which, except that builds social roles and social relations play a key role in the formation of symbolic systems of society. Culturally structured gender relations and ideologies of sexuality form the basis for tourism development.Selected the example of Eressos because the researcher found an interesting parallel coexistence of many different groups and reasons, to overcome multiple limits where his / her self-trader reacts to the site to serve their own purposes. It is worth noting that historically, the state did not start this smooth seasonal summer-especially tourism-employment: There is a joint collaboration to achieve more and more attractive to visitors, and a consciously recognize that such a move would have positive effects on economic development community. The relations between locals and "outsiders" businessmen who come in the early '80s, transformed through time, in the "local development". The need for economic development from the perspective of indigenous, but also the necessity of survival of 'foreign' entrepreneurs represent the starting point for cooperation for the benefit of both. So the locals are compatible and "foreigners" are starting to be considered entrepreneurs. Conversely, the "foreigners" create a more popular image of the 'minded' locals. This will be more intense in the course of working through the experiences of subjects.In the course of this study presented through the life stories of entrepreneurs and workers how work experience and the constitution of the subject as entrepreneurs, namely entrepreneurship prevail analytical tools such as gender, sexual orientation, political beliefs and ideologies.
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση μιας ‘εναλλακτικής’ μορφής τουρισμού στην Ερεσό και τις συνθήκες που την κατέστησαν τέτοια, στο πλαίσιο της ευρύτερης επιχειρηματικής και τουριστικής ανάπτυξης του τόπου τις τελευταίες δεκαετίες. Το κεντρικό ερώτημα αφορά στους τρόπους συγκρότησης νέων ταυτοτήτων, όπως αναδύονται με την «ξένη» επιχειρηματικότητα και τη συμβολή της, στην κατασκευή ενός «διαφορετικού» τουριστικού προορισμού. Παρατηρώντας παραδείγματα γυναικών, ξένων μη εντόπιων επιχειρηματιών, διαπιστώνεται ότι οι γυναίκες αυτές υπερβαίνουν μεν το κανονιστικό στερεότυπο του ‘γυναικείου’, συγκλίνοντας ωστόσο στο κανονιστικό πρότυπο του άνδρα επιχειρηματία.Η Ερεσός, αποτελεί ένα τόπο όπου η ταυτότητα και οι αναπαραστάσεις του έχουν αμφίδρομη σχέση με την «λεσβιακή» κοινότητα. Καθώς δεδομένου ότι οι ανθρώπινες σχέσεις και πολλές μορφές αλληλόδρασης, οι οποίες συνιστούν το επίκεντρο του τουρισμού, είναι πρωτίστως έμφυλες, ο τουρισμός – όπως και άλλες μορφές οικονομικής ανάπτυξης, δεν μπορεί να μελετηθεί χωρίς να ληφθεί υπόψη το φύλο ως βασικό ιδεολογικό παράγοντα συγκρότησης του τουρισμού, καθώς και οι σχέσεις ανδρών-γυναικών σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Ανήκοντας τόσο στη «φύση» όσο και στον «πολιτισμό», το φύλο είναι ίσως η σημαντικότερη πολιτισμική κατηγορία η οποία , πέραν του ότι δομεί τους κοινωνικούς ρόλους και τις κοινωνικές σχέσεις , παίζει πρωταρχικό ρόλο στη συγκρότηση των συμβολικών συστημάτων της κοινωνίας. Πολιτισμικά συγκροτημένες έμφυλες σχέσεις και ιδεολογίες της σεξουαλικότητας συνθέτουν τη βάση για την τουριστική ανάπτυξη.Επιλέχθηκε το παράδειγμα της Ερεσού γιατί η ερευνήτρια θεώρησε ενδιαφέρουσα την παράλληλη συνύπαρξη πολλών, διαφορετικών ομάδων και λόγων, την υπέρβαση πολλαπλών ορίων, όπου ο/η επιχειρηματίας δι-αντιδρά με το συγκεκριμένο τόπο για να εξυπηρετήσει τους δικούς τους σκοπούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι ιστορικά, η κατάσταση δεν είχε εξαρχής αυτή την ομαλή πορεία εποχιακής –θερινής κυρίως- τουριστικής εργασίας: Παρατηρείται μια κοινή συνεργασία στο να επιτευχθεί η όλο και μεγαλύτερη προσέλκυση επισκεπτών, μιας και συνειδητά αναγνωρίζουν πως μια τέτοια κίνηση θα είχε θετικές επιπτώσεις στην οικονομική ανάπτυξη της κοινότητας. Οι σχέσεις ανάμεσα στους ντόπιους και τους «ξένους» επιχειρηματίες, που έρχονται στις αρχές της δεκαετίας του ’80, μετασχηματίστηκαν μέσα στο χρόνο, στα πλαίσια της «ανάπτυξης του τόπου». Η αναγκαιότητα της οικονομικής ανάπτυξης από την πλευρά των εντόπιων, αλλά και η αναγκαιότητα επιβίωσης των ‘ξένων’ επιχειρηματιών αποτελούν το σημείο εκκίνησης μιας συνεργασίας προς όφελος και των δύο. Έτσι οι ντόπιοι συμβιβάζονται και οι «ξένοι» αρχίζουν να θεωρούνται επιχειρηματίες. Αντίστροφα, οι «ξένοι» δημιουργούν μια πιο προσφιλή εικόνα για τους «στενόμυαλους» ντόπιους. Αυτό θα φανεί πιο έντονα στην πορεία της εργασίας μέσα από τις εμπειρίες των υποκειμένων.Στην πορεία της συγκεκριμένης μελέτης παρουσιάζεται μέσα από τις

masterThesis

Εναλλακτικός τουρισμός (EL)
Alternative tourism (EL)
Ντόπιος-ξένος (EL)
Επιχειρηματικότητα (EL)
Γυναικεία εργασία (EL)
Female work (EL)
Insider-outsider (EL)
Entrepreneur (EL)


2011


2015-11-18T10:03:30Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.