Η αναπαράσταση της γυναίκας στην τέχνη της Αναγέννησης: κοινωνικό φύλο, ταυτότητες, περιορισμοί

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2005 (EN)

Η αναπαράσταση της γυναίκας στην τέχνη της Αναγέννησης: κοινωνικό φύλο, ταυτότητες, περιορισμοί (EL)

Ευθυμίου, Ελένη-Χαρά - Ηλίας

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας. Γυναίκες και Φύλα: Ανθρωπολογικές και Ιστορικές Προσεγγίσεις. (EL)

Η αναπαράσταση των γυναικών στα διάφορα αναγεννησιακά πορτραίτα και τους πίνακες δεν αποσκοπούσε μόνο στην ανάδειξη της εξωτερικής τους εμφάνισης και της εντυπωσιακής τους ομορφιάς, αλλά ταυτόχρονα αντανακλούσε αντιλήψεις που αφορούσαν την ταυτότητά τους και τον προσδιορισμό αυτών σε σχέση με τους άνδρες. Συγκεκριμένα, την περίοδο της Αναγέννησης η ταυτότητα της γυναίκας προσδιορίζεται καταρχάς απ’ την κατάστασή της ως παντρεμένη ή ανύπαντρη και στη συνέχεια ως μητέρα. Υπάρχουν βέβαια και ορισμένες περιπτώσεις όπου οι γυναίκες καταλαμβάνουν κάποια εξέχουσα κοινωνική θέση, η οποία ορίζεται σε σχέση με τους αρσενικούς συγγενείς τους. Μπορεί για παράδειγμα να είναι κόρες ή σύζυγοι υψηλών κοινωνικών προσώπων. Να είναι δηλαδή δούκισσες, βασίλισσες, πριγκίπισσες κτλ. Υπάρχουν επίσης και περιπτώσεις όπου η δράση των γυναικών επεκτείνεται και εκτός του οικιακού χώρου. Συγκεκριμένα εμφανίζονται να έχουν τις ίδιες καλλιτεχνικές ικανότητες μ’ αυτές των ανδρών, μέσα απ’ τις οποίες εκφράζουν έναν δικό τους τρόπο απεικόνισης του γυναικείου εαυτού.

masterThesis

Γυναίκα (EL)
Κοινωνικό φύλο (EL)
Ταυτότητα (EL)
- (EL)
Αναγέννηση (EL)
Πίνακες (EL)


2005


2015-11-18T10:03:38Z

Μυτιλήνη




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)