Σχεδίαση υπηρεσία σύγκρισης τιμών στα ελληνικά σουπερμάρκετ

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2012 (EN)

Σχεδίαση υπηρεσία σύγκρισης τιμών στα ελληνικά σουπερμάρκετ (EL)

Κουταβά, Μαρίνα - Ιωάννης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων. Σχεδίαση Διαδραστικών και Βιομηχανικών Προϊόντων και Συστημάτων. (EL)

Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σουπερμάρκετ. Βασικό χαρακτηριστικό αυτού είναι η σύγκριση τιμών προϊόντων ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα και η δυνατότητα αγοράς μέσω ενός διαδικτυακού τόπου. Το σύστημα στηριζόμενο σε επιλογές του χρήστη που θα αφορούν τον ορισμό μίας γεωγραφικής θέσης και σε προτιμήσεις του αναφορικά με προϊόντα και καταστήματα θα μπορεί να βρει για αυτόν τις καλύτερες τιμές για μεμονωμένα προϊόντα ή και για λίστα προϊόντων. Παρόλο που σήμερα έχουν αναπτυχθεί πολλές μηχανές αναζήτησης τιμών και προϊόντων, όπως αυτές για ηλεκτρονικές συσκευές, βιβλία και υπηρεσίες, η σχεδίαση συστημάτων που να συγκρίνουν τιμές προϊόντων καθημερινής χρήσης, όπως εκείνα των σουπερμάρκετ δεν έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα. Αυτό συμβαίνει τόσο διότι μέχρι πρότινος η αγορά αυτών των προϊόντων δεν γινόταν τόσο σε συνάρτηση με την τιμή τους άλλα με την προτίμηση του καταναλωτή. Δεδομένης της σημερινής οικονομικής κατάστασης η σύγκριση τιμών και η εύρεση καλύτερων τιμών είναι πλέον καθημερινή ανάγκη του καταναλωτή που πλέον δεν αναζήτα μόνο ανά προϊόν αλλά και ανά κατάστημα. Ο μεγάλος αριθμός των προϊόντων που προσφέρουν τα σουπερμάρκετ, αλλά και η προσαρμογή διαφορετικής τιμής σε κάθε κατάστημα κάνει δύσκολη τη σύγκριση από τους καταναλωτές. Ο αριθμός παρόμοιων προϊόντων σε συνδυασμό με αυτή τη λογική αναζήτησης του οικονομικότερου δημιουργεί την ανάγκη δημιουργίας ενός διαδικτυακού τόπου που θα εκτελεί τη σύγκριση για τον καταναλωτή χωρίς να απαιτεί, φυσική ή πνευματική προσπάθεια. Τέλος, πιστεύεται ότι θα παρακινήσει τις εταιρείες σουπερμάρκετ να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο σύστημα ώστε να γίνουν ανταγωνιστικές. Η ανάπτυξη τέτοιου είδους συστημάτων δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση ενός τέτοιου συστήματος θα βοηθούσε στη συγκέντρωση πληροφοριών για το σχεδιασμό τέτοιων συστημάτων, ώστε να είναι αυτά περισσότερο προσιτά και εύχρηστα για τον χρήστη μέσω μιας αξιολόγησης από τους ίδιους τους χρήστες ενός τέτοιου συστήματος. Οι καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα να σπαταλούν πολύ χρόνο στο σουπερμάρκετ ώστε να επιταχύνουν τις καλύτερες αγορές, ούτε μπορούν να κάνουν έρευνα αγοράς επισκεπτόμενοι πολλά διαφορετικά καταστήματα. Ένα σύστημα το οποίο θα δίνει την ευκαιρία στο χρήστη να συγκρίνει τις τιμές των καθημερινών αγορών του στο σουπερμάρκετ δίνει λύση σε αυτό το πρόβλημα και γλιτώνει τον καταναλωτή τόσο από χρόνο όσο και από χρήμα.

masterThesis

Σουπερμάρκετ (EL)
Price (EL)
Supermarket (EL)
Compare (EL)
Σύγκριση τιμών (EL)


2012


2015-11-18T10:42:45Z

Σύρος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)