LNG: οι προοπτικές ενός νέου καυσίμου για τα πλοία

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

LNG: οι προοπτικές ενός νέου καυσίμου για τα πλοία (EL)

Ιωαννίδου, Ελένη

aegean

Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται οι προοπτικές χρήσεις ενός νέου καύσιμου για τα πλοία, του LNG. Οι απαιτήσεις τις εποχής μας οι οποίες επιβάλλουν ένα καθαρότερο περιβάλλον αλλά και μια περισσότερο οικολογική συνείδηση στρέφουν τους μελετητές σε έρευνες για τη δημιουργία νέων μεθόδων που βοηθούν στη διασφάλιση του πλανήτη. Όσων αφορά τη ναυτιλία, η επιβάρυνση του πλανήτη από τους εναέριους ρύπους που αυτή εκπέμπει είναι ελάχιστη. Ωστόσο, το συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό των ρύπων επιβάλλει πλέον στον κλάδο να κάνει μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών του. Ακολουθώντας μια αναδρομή στα μέσα πρόωσης πλοίων παρατηρούμε πως η εξέλιξη τους είναι θεαματική και πως στις μέρες χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι πρόωσης είτε σε καθημερινή χρήση από τις ναυτιλιακές εταιρίες είτε σε πειραματικά στάδια. Μια από τις πιο σύγχρονες αυτές μεθόδους αποτελεί και η καύση του LNG. Μια πρόσφατα εισαχθείσα μέθοδος στο χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι η πρόωση πλοίων μέσω της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG. Το Liquefied Natural Gas αποτελεί, αποδειγμένα, ένα άκρος οικολογικό καύσιμο αφού η περιεκτικότητα του σε οξείδια αλλά και αέρια σωματίδια είναι μηδαμινή και με αυτό τον τρόπο η καύση του δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα. Το φυσικό αέριο έχει εδώ και πολλά χρόνια εδραιωθεί σαν εναλλακτική πηγή ενέργειας στον πλανήτη και έχει πάρα πολλές εφαρμογές είτε στην οικιακή χρήση είτε στις μεταφορές. Πρέπει να αναγνωρίσουμε πως το φυσικό αέριο αποτελεί πλέον μια από τις ιδανικότερες μορφές καυσίμου κίνησης καθώς προσφέρει εξαιρετικά πλεονεκτήματα στο χρήστη του. Είναι οικονομικότερο, γεγονός το οποίο κατέχει σημαντικό ρόλο στην εποχή μας αλλά συγχρόνως είναι και άκρως οικολογικό διότι οι εκπομπές του είναι ελάχιστες.Η ναυτιλιακή βιομηχανία, ύστερα από την προσάρτηση του άρθρου VI της MARPOL περί αέριας ρύπανσης βρήκε στο LNG την ιδανικότερη μορφή καυσίμου και έσπευσε να το υιοθετήσει. Ωστόσο πόσοι είναι εκείνοι που πραγματικά πιστεύουν πως το LNG είναι ένα καύσιμο «του μέλλοντος»; Σε αυτό το σημείο, η διπλωματική εργασία πέραν του θεωρητικού ενδιαφέροντος παρουσιάζει και πρακτικό ενδιαφέρον καθώς παρουσιάζεται μια έρευνα η οποία μας αποκαλύπτει την γνώμη των ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών περί του νέου αυτού καυσίμου, το πόσο θετικά αντιμετωπίζουν την εισαγωγή του στο κλάδο των ναυτιλιακών μεταφορών αλλά και το κατά πόσο οι ίδιες θα το υιοθετούσαν ως καύσιμο για το δικό τους στόλο. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες είναι οι απαντήσεις και τα συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν από αυτή την έρευνα καθώς αποκαλύπτουν με ποίους τρόπους το LNG μπορεί να εδραιωθεί στο χώρο της ναυτιλίας ως καύσιμο αλλά επιπρόσθετα τονίζουν προβλήματα για τα οποία ακόμα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να εξαλείφουν και η χρήση του νέου καυσίμου πλοίων να γίνει πραγματικά βιώσιμη και ευρέως αποδεκτή.

masterThesis

Πρόωση πλοίου (EL)
LNG (EL)
Καύσιμο πλοίου (EL)
Υγροποιημένο φυσικό αέριο (EL)


2012


2015-11-18T10:47:21Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.