Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών λογισμικών των Γ΄- Δ΄ τάξεων του Δημοτικού για το μάθημα της γλώσσας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών λογισμικών των Γ΄- Δ΄ τάξεων του Δημοτικού για το μάθημα της γλώσσας

Φωτιά, Σοφία - Κωνσταντίνος

Μιχάλης, Αθανάσιος

masterThesis

2009
2015-11-18T10:53:20Z


Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η παρουσίαση της φιλοσοφίας και της προσδοκώμενης λειτουργικής αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών λογισμικών για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στις Γ΄ - Δ΄ τάξεις του Δημοτικού σύμφωνα με τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα στο χώρο της γλωσσικής διδασκαλίας και με σημείο αναφοράς το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Το μεθοδολογικό μοντέλο που υιοθετήθηκε είναι αυτό της ‘αξιολόγησης πριν τη χρήση’ του εκπαιδευτικού λογισμικού. Τα κριτήρια αξιολόγησης αφορούν τόσο στο περιεχόμενο όσο και στα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά του. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό λογισμικό είναι εναρμονισμένο με τις αρχές της επικοινωνιακής προσέγγισης της γλώσσας, καθώς και με τις αρχές των Πολυγραμματισμών και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Ως προς το περιεχόμενο, καλύπτει όλους τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος με ελάχιστες εξαιρέσεις, ενώ ως προς τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνει δραστηριότητες οι οποίες είναι «αυθεντικοποιημένες», σύνθετες και με διερευνητικό χαρακτήρα. Αναφορικά με τις τεχνικές προδιαγραφές, είναι επαρκές. Στο πλαίσιο της βελτίωσής του, προτείνεται η σύνδεση του περιεχομένου με μη εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία χρησιμοποιούνται ως μέσα πρακτικής γραμματισμού, προκειμένου να εμπλακούν οι μαθητές σε αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας. Επίσης, προτείνεται η διασύνδεση του περιεχομένου με περισσότερες συναφείς με αυτό ιστοσελίδες από το διαδίκτυο, καθώς και η ενσωμάτωση περισσότερων δραστηριοτήτων που να εξοικειώνουν το μαθητή με τις βασικές παραλλαγές της γλώσσας (ιδιώματα, διαλέκτους).


Εκπαιδευτικό λογισμικό
Multiliteracies
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
Επικοινωνιακή προσέγγιση της γλώσσας
Educational software
Communicative approach
Educational software evaluation
Πολυγραμματισμοί

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Επιστήμες της αγωγής - Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.