Εφοδιαστική αλυσίδα και ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εφοδιαστική αλυσίδα και ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Μιχαλίτση, Μακρίνα

Γκότσιας, Απόστολος

masterThesis

2015
2015-11-19T10:35:10Z


Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ζώντας σε ένα παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον και συνεχώς μεταβαλλόμενο, πρέπει να αντιμετωπίσουν στρατηγικά ζητήματα, όπως η διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Ε.Α.). Σήμερα μια επιχείρηση δεν μπορεί να δρα σαν ανεξάρτητη και απομονωμένη οντότητα που ανταγωνίζεται άλλες παρόμοιες επιχειρήσεις, αλλά πρέπει να θεωρεί τον εαυτό της μέλος μιας «διευρυμένης επιχείρησης». Το κλειδί της επιτυχίας είναι η Ε.Α. της οποίας μέλος είναι η επιχείρηση. Οι αρχές που πρέπει να διέπουν την Ε.Α. είναι η ανταπόκριση, η αξιοπιστία, η προσαρμοστικότητα και οι καλές σχέσεις μεταξύ των εταίρων. Η επιβίωση και ανάπτυξη των ΜΜΕ μπορεί να επιτευχθεί μέσω της Ε.Α. τους. Η Ε.Α. μέσω της διαχείρισης των πόρων που διαθέτει μπορεί να συμβάλλει ση-μαντικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Σήμερα οι πιο πετυχημένες επι-χειρήσεις είναι αυτές που μπορούν να χρησιμοποιούν τους πόρους και ικανότητες των υπολοίπων εταίρων στο δίκτυο. Οι ικανότητες για να αποκτηθούν, πέρα από την εμπειρία χρειάζεται η κατάλληλη εκπαίδευση.Η επίτευξη της κερδοφορίας των επιχειρήσεων είναι άμεσα συνδεδεμένη με το συνολικό κόστος. την ικανοποίηση των αναγκών, επιθυμιών και απαιτήσεων των καταναλωτών. Όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να επιδιώκουν ανώτερη αξία για τον πελάτη που θα τους προσδώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω των εφοδιαστικών αλυσίδων, που θα πρέπει να είναι εφοδιασμένες και να λειτουργούν με συστήματα διαδικτύου, ώστε να μπορούν να τιμολογούν τον καταναλωτή, να ενημερώνονται και να διαχειρίζονται τα αποθέματα που έχουν στην αποθήκη τους. Σε ένα περιβάλλον συνεργασίας, εμπιστοσύνης, επικοινωνίας και δίνοντας βαρύτητα στην εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πελατών καθώς και στην μείωση του συνολικού κόστους δημιουργώντας χρησιμότητες χώρου και χρόνου μπορούν να πετύχουν αμοιβαίο όφελος. Ο σκοπός πρέπει να είναι η υψηλότερη ανταπόκριση στις απαιτήσεις του πελάτη. Οι πελάτες σήμερα είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί και ενημερωμένοι. Επίσης, επειδή οι πελάτες διαφέρουν, η εξυπηρέτηση θα πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις πρέπει να προβλέπουν και να είναι σε θέση να ανα-γνωρίζουν τις ευκαιρίες και απειλές καθώς και τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών για να είναι σε θέση να τις ικανοποιούν άμεσα και με σωστό τρόπο. Στις ΜΜΕ υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας οργανωτικών και επιχειρησιακών αλλαγών και καινοτομιών. Αυτή η ανάγκη γίνεται καθημερινά ολοένα και περισσότερο σημαντική για την υγιή τους ανάπτυξη αλλά και βιωσιμότητα. Οι καινοτόμες διορθωτικές αλλαγές για τις επιχειρήσεις είναι βασισμένες στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις πληροφοριακά συστήματα, επιχειρησιακά συστήματα, δημιουργία ειδικών λογισμικών προγραμμάτων κλ.). Σε μία εποχή διεθνοποίησης με ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας, της πληροφορίας και των ραγδαίων αλλαγών, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να προσαρμόζονται άμεσα.


Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Εφοδιαστική αλυσίδα
Ανταγωνιστικότητα
Supply chain
Competitiv
SMES

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)