Η επίδραση της οργανωσιακής κουλτούρας στην επικοινωνία εντός της επιχείρησης
(EL)
Αφέντη, Ιωάννα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
(EL)
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εκπόνησης της διπλωματικής εργασίας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «ΜΒΑ Διοίκηση Επιχειρήσεων» του Πανεπιστήμιου Αιγαίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Χίο το 2012 και η προϋπόθεση για συμμετοχή στην έρευνα ήταν η εργασία στο κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας ή της Alpha Bank. Για της ανάγκες της έρευνας συμπληρώθηκε ένα ερωτηματολόγιο από δείγμα 64 εργαζομένων. Χρησιμοποιήθηκαν ως επί το πλείστον ερωτήσεις «κλειστού» τύπου και η εξαγωγή των συμπερασμάτων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS με περιγραφική ανάλυση καθώς και τη μέθοδο του Χ2 Επιπλέον, πέραν του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκαν σαν δευτερογενές υλικό η σχετική βιβλιογραφία, δημοσιεύσεις σε περιοδικά και το διαδίκτυο.Η μελέτη που περιγράφεται στο παρόν παρούσα εργασία επιχειρεί να κατανοήσει καλύτερα το εσωτερικό περιβάλλον των τραπεζών. Συγκεκριμένα είναι μια προσπάθεια ώστε να διερευνηθούν και να καταγραφούν οι απόψεις, οι στάσεις και οι ανάγκες της επικοινωνίας και των σχέσεων μεταξύ της επικοινωνίας και της αποδοτικότητας και διοίκησης στο υποκατάστημα Χίου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Α.Ε. καθώς και της τράπεζας Alpha Bank. Παράλληλα γίνεται η προσπάθεια να διευκρινιστεί τι είδους κουλτούρα έχει η κάθε τράπεζα.Το πρώτο κεφάλαιο επιχειρεί να αναλύσει την έννοια της οργανωσιακής επικοινωνίας, της οργανωσιακής κουλτούρας και της μεταξύ τους σχέσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται ως έννοιες η στρατηγική και επικοινωνία, επικοινωνία και management, τρόπος επικοινωνίας καθώς και αποτελεσματικότητα επικοινωνίας.Για την διπλωματική πραγματοποιήθηκε έρευνα σε δείγμα 64 τραπεζικών υπαλλήλων.. Στα δύο επόμενα κεφάλαια περιγράφεται η μεθοδολογία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε και παρατίθενται τα αποτελέσματα που προέκυψαν. Σκοπός της έρευνας ήταν να να σχηματίσουμε μια εικόνα σχετικά με τις μεθόδους και τις τακτικές τις οποίες χρησιμοποιούν οι τράπεζες στην καθημερινή τους επικοινωνία. Επιπρόσθετα, θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μεθόδων αυτών και θα εντοπιστεί ενδεχόμενη υστέρηση τους στις συνθήκες της ελληνικής τραπεζικής αγοράς. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας, καθώς και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. Πολύ συνοπτικά μιλώντας, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ σωστής επικοινωνίας και αποτελεσματικότητας, μεταξύ κατανόησης στρατηγικής με την χρήση σωστής ηγεσίας και αποτελεσματικότητα. Τέλος όσο αφορά την κουλτούρα διαπιστώσαμε βασικές διαφορές μεταξύ των δυο τραπεζών με την Εθνική Τράπεζα να έχει την πιο αποτελεσματική κουλτούρα.