Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων: μελέτη περίπτωσης στο εγχειρίδιο της Γ. ΕΠΑΛ τομέα υγείας - πρόνοιας, ειδικότητας βρεφονηπιοκομίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2010 (EL)

Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων: μελέτη περίπτωσης στο εγχειρίδιο της Γ. ΕΠΑΛ τομέα υγείας - πρόνοιας, ειδικότητας βρεφονηπιοκομίας (EL)

Ψαθοπούλου, Παγώνα-Ξανθή - Χρήστος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Βιβλίο. (EL)

Η σύγχρονη εκπαιδευτική έρευνα τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς θέτει στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, την αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων. O απώτερος στόχος αυτού του ερευνητικού ενδιαφέροντος έγκειται στον εμπλουτισμό ή στην αναδόμηση των σχολικών εγχειριδίων, έτσι ώστε ο εκπαιδευτικός να υποστηρίζεται αποτελεσματικά στην διεκπεραίωση του εκπαιδευτικού του έργου. Υπό αυτό το πρίσμα, ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση του σχολικού εγχειριδίου «Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας», Β΄ Τάξης 1ου και 2ου Κύκλου ΤΕΕ, των Νικολακάκη, Σωφρονά, Κιαμίλη, ΟΕΔΒ, που προτείνεται από το Υπουργείο Παιδείας για την Γ΄ Τάξη ΕΠΑ.Λ., της ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, του Τομέα Υγείας Πρόνοιας για το σχολικό έτος 2009-2010, ως η διδακτέα - εξεταστέα ύλη του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας (ΦΕΚ 1278/τ.Β/13-07 -2006). Η εργασία μας διαρθρώνεται σε τρία μέρη: Το Α΄ μέρος της εργασίας μας, με τίτλο "Θεωρητική Ανασκόπηση", περιλαμβάνει τα παρακάτω τρία κεφάλαια: Στο 1ο κεφάλαιο, σκιαγραφείται μια ιστορική ανασκόπηση της Τεχνικής εκπαίδευσης έως τις μέρες μας, στο 2ο κεφάλαιο καταγράφεται η ιστορία των σχολικών εγχειριδίων, ο ρόλος τους στην εκπαίδευση γενικά και ειδικότερα στον τομέα που μας ενδιαφέρει (Γ’ ΕΠΑ.Λ τμήμα Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων), ενώ στο 3ο κεφάλαιο ορίζεται η αξιολόγηση και αναλύεται ο τρόπος που αυτή συνδέεται γενικά με την εκπαίδευση και ειδικότερα με την αξιολόγηση του εν λόγω εγχειριδίου. Κλείνοντας το Α΄ μέρος της εργασίας μας, διατυπώνουμε τα ερευνητικά ερωτήματα και τις υποθέσεις της έρευνάς μας. Στο Β΄ μέρος της εργασίας μας με τίτλο "Έρευνα Πεδίου", αναλύεται η Μεθοδολογία Έρευνας, προσδιορίζεται ο Ερευνητικός μας Σχεδιασμός, καθορίζεται ο Πληθυσμός και το δείγμα μας και, τέλος, προσδιορίζονται τα Εργαλεία/Τεχνικές Έρευνας/Μέτρησης, τα οποία χρησιμοποιούνται στην παρούσα έρευνα. Στο Γ΄ μέρος περιγράφεται η Διεξαγωγή της Έρευνάς μας μέσω του ερωτηματολογίου για τους καθηγητές και τους μαθητές, ακολουθεί εκτενής σχολιασμός των αποτελεσμάτων και διατυπώνονται τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε.

masterThesis

Evaluation (EL)
Αξιολόγηση (EL)
Σχολικά εγχειρίδια (EL)
Textbooks (EL)


2010


2015-11-19T10:44:06Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.