Σχεδιασμός εικονογραφημένου σεναρίου για την αναγνώριση διαφορετικών αναπαραστάσεων του τριγώνου από νήπια

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Σχεδιασμός εικονογραφημένου σεναρίου για την αναγνώριση διαφορετικών αναπαραστάσεων του τριγώνου από νήπια (EL)

Καλαφατά, Μαρία - Μιχαήλ

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό. (EL)

Children follow certain levels of geometric thinking development. As students progress through levels of thought in geometry they usually appear many difficulties, misconceptions and stereotypical or incorrect perceptions. The biggest difficulties concern the recognition of the triangle, which children of all ages are used to identify it with the isosceles and equilateral triangle with a horizontal base and top upwards, rejecting any other form of a triangle. The aim of this study is to investigate whether kindergartners can recognize different representations of the triangle, through designed illustrated scenario that considers the stereotypical images of children on the triangles. Through personalized interviews which conducted in 20 young children in the space of a kindergarten seemed that through the illustrated scenario all kindergartners were able to recognize different representations of the triangle, beyond stereotypes. However, some representations of the triangle continued to trouble and divide the children.
Η μαθηματική σκέψη των παιδιών αναπτύσσεται μέσα από συγκεκριμένα εξελικτικά στάδια. Κατά την ανάπτυξη αυτή εμφανίζονται πολλές δυσκολίες, παρανοήσεις και στερεοτυπικές ή λανθασμένες αντιλήψεις. Οι μεγαλύτερες δυσκολίες αφορούν την αναγνώριση του τρίγωνου, το οποίο τα παιδιά όλων των ηλικιών έχουν συνηθίσει να το ταυτίζουν με το ισοσκελές και ισόπλευρο τρίγωνο με οριζόντια βάση και κορυφή προς τα πάνω, απορρίπτοντας οποιαδήποτε άλλη μορφή του ως τρίγωνο. Στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει κατά πόσο μπορούν τα νήπια να αναγνωρίσουν διαφορετικές αναπαραστάσεις του τριγώνου, μέσα από σχεδιασμένο εικονογραφημένο σενάριο που λαμβάνει υπόψη του τις στερεοτυπικές εικόνες των παιδιών για τα τρίγωνα. Μέσα από εξατομικευμένη συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε σε 20 νήπια φάνηκε ότι μέσα από το εικονογραφημένο σενάριο όλα τα νήπια κατάφεραν να αναγνωρίσουν διαφορετικές αναπαραστάσεις του τριγώνου, πέραν των στερεοτυπικών. Ωστόσο, κάποιες αναπαραστάσεις τριγώνων συνέχισαν να προβληματίζουν και να διχάζουν τα παιδιά.

masterThesis

Εικονογραφημένο σενάριο (EL)
Desining illustrated scenario (EL)
Διαφορετικές αναπαραστάσεις τριγώνου (EL)
Illustrated scenario (EL)
Identifying different triangles representations (EL)
Different triangles representations (EL)
Αναγνώριση διαφορετικών αναπαραστάσεων του τριγώνου (EL)
Σχεδιασμός εικονογραφημένου σεναρίου (EL)


2015


2015-11-19T10:44:20Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.