Η διδασκαλία της λογοτεχνίας με φιλοσοφική στόχευση: τα Ανθολόγια λογοτεχνικών κειμένων στο δημοτικό

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η διδασκαλία της λογοτεχνίας με φιλοσοφική στόχευση: τα Ανθολόγια λογοτεχνικών κειμένων στο δημοτικό

Κυπριώτη, Χρυσάνθη Κων/να - Πλάτων

Θεοδωροπούλου, Έλενα

masterThesis

2011
2015-11-19T10:44:21Z


Ο διαρκής μετασχηματισμός των εκπαιδευτικών αναγκών ανέδειξε την ανά-γκη συμπόρευσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την φιλοσοφία με σκοπό τη διαμόρφωση πρακτικών στο πλαίσιο της τάξης που θα βοηθούσαν πολύπλευρα τους ίδιους τους μαθητές, όσο και τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Σε αυτές τις πρακτικές εφαρμογές της φιλοσοφίας για/με παιδιά το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει ακόμα, παρά την αναθεώρηση του Αναλυτικού Προγράμματος, λάβει μια σαφή θέση ως προς την εισαγωγή και την χρήση της φιλοσοφίας στο πλαίσιο του μαθήματος. Τείνοντας προς την αντιμετώπιση αυτής της έλλειψης, προτείνεται μέσω της χρήσης ειδικών σχεδιασμάτων, που αφορούν στο μάθημα της Λογοτεχνίας, η προσέγγιση ενός επιλεγμένου κειμένου από το σχολικό βιβλίο του Ανθολογίου της Ε΄ και της Στ΄ Δημοτικού με φιλοσοφικό τρόπο. Μέσω της διάγνωσης της φιλοσοφικής ικανότητας του κειμένου και της φιλοσοφικής ανάλυσης των εννοιών του, παρουσιάζεται ουσιαστικά το βασικό μέρος του εργαλείου για τον εκπαιδευτικό που επιθυμεί να ωθήσει τα παιδιά στην ανάπτυξη του φιλοσοφικού διαλόγου στο πλαίσιο της τάξης.


Philosophical elements
Primary education
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ανθολόγια
Φιλοσοφικά στοιχεία
Anthologies

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.