Εκπαιδευτικές εφαρμογές ψηφιακής αφήγησης : διδακτική προσέγγιση για το νηπιαγωγείο

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of the Aegena   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Hellanicus   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εκπαιδευτικές εφαρμογές ψηφιακής αφήγησης : διδακτική προσέγγιση για το νηπιαγωγείο

Σεραφείμ, Κυριακή - Αναστάσιος

Δημητρακοπούλου, Αγγελική

masterThesis

2010
2015-11-19T10:44:36Z


Digital Storytelling is a development of simple storytelling using multimedia and interactive elements, which promises further gains in learning approach. The appearance of digital storytelling into the educational setting creates a series of questions including how it can be done to familiarize the children with it to be able to use in learning activities. This question, particularly for kindergarten, is the theme of work. In this dissertation firstly there is a conceptual clarification of the term "digital storytelling". Then, it ‘s presented a review of relevant research. Finnaly, it ‘s described a proposal for teaching approach for creating digital storytelling by preschool children with its experimental validation. According to the findings with the proposed approach to teaching, pre-school children can create digital stories with support from the teacher.Moreover the storytelling, digital storytelling provides profits in educational process. This work concerns in software of digital storytelling. Particular importance is the digital storytelling for children of preschool age, that use the narration daily at the educational process and have need from applications suitable for their skills. The question is which is the suitable perceptive approach for this age, while there aren’t acceptable and familiar perceptive approaches, as it will appear and bellow in the bibliography. The proposal of such perceptive approach and her experimental ratification constitute the target of this work.
Η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί εξέλιξη της απλής αφήγησης με τη χρήση πολυμεσικών και διαδραστικών στοιχείων, η οποία υπόσχεται επιπλέον οφέλη ως μαθησιακή προσέγγιση. Η εμφάνισή της ψηφιακής αφήγησης στο εκπαιδευτικό σκηνικό δημιουργεί μία σειρά από ερωτήματα μεταξύ των οποίων και το πως μπορεί να γίνει η εξοικείωση των παιδιών με αυτή ώστε να είναι σε θέση να την αξιοποιήσουν σε μαθησιακές δραστηριότητες. Το ζήτημα αυτό ειδικά για την περίπτωση του νηπιαγωγείου είναι το θέμα της εργασίας. Στο άρθρο αρχικά επιχειρείται εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου «ψηφιακή αφήγηση», στη συνέχεια, παρουσιάζεται ανασκόπηση σχετικών ερευνών και τέλος περιγράφεται πρόταση διδακτικής προσέγγισης για τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης από παιδιά προσχολικής ηλικίας με την πειραματική της επικύρωση. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας με την προτεινόμενη διδακτική προσέγγιση τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακές ιστορίες με την υποστήριξη της παιδαγωγού.


Digital storyteling
Νηπιαγωγείο
Kindergarten
Ψηφιακή αφήγηση

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.