Τα οικουμενικά και α-χρονα συναισθήματα καθώς και οι διαχρονικές αξίες στο εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο : η περίπτωση του "Βάτραχου" του Max Veltuijs

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Τα οικουμενικά και α-χρονα συναισθήματα καθώς και οι διαχρονικές αξίες στο εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο : η περίπτωση του "Βάτραχου" του Max Veltuijs (EL)

Γιαννουσοπούλου, Μαρία - Ιωάννης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό. (EL)

Η μελέτη στο έργο του Velthuijs με πρωταγωνιστή το Βάτραχο, είναι μια προσπάθεια ανίχνευσης σε διττό επίπεδο - εικονιστικό και κειμενικό – τόσο του φόβου, της μοναξιάς, του άγνωστου, του θανάτου, της λύπης, της χαράς, όσο και των αξιών που διέπουν τη ζωή ώστε να μπορούν οι ήρωες να τους αντιμετωπίζουν. Είναι μια προσπάθεια να διερευνηθεί αν ο φόβος και τα κυρίαρχα συναισθήματα που ανιχνεύονται στο «Βάτραχο» του Velthuijs, ανιχνεύονται όχι μόνο σε παιδιά αλλά και σε κάθε άνθρωπο της οικουμένης δίχως ταυτότητα και ηλικία.Από την άλλη και ταυτόχρονα με τα συναισθήματα, θα διερευνηθούν οι αξίες που συντροφεύουν και ακολουθούν τους χαρακτήρες του έργου του στην καθημερινότητά τους. Αποτελούν άραγε η συντροφικότητα, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός στην προσωπικότητα του Άλλου, η αλληλοβοήθεια, η αγάπη, αξίες μόνο μιας παρέας ανθρωπόμορφων ζώων στις σελίδες των εικονογραφημένων ιστοριών του Velthuijs για μικρά παιδιά, ή αγγίζουν την ανθρωπότητα ως οικουμενικές και διαχρονικές αξίες;Αυτά φιλοδοξεί να αναδείξει η παρούσα μελέτη σε συνδυασμό με την πλοκή της τέχνης της εικόνας και του λόγου, έτσι όπως ο Ολλανδός δημιουργός του Βάτραχου έχει υφάνει, κάνοντας αυτά τις μικρές εικονογραφημένες ιστορίες να ταξιδεύουν μεταφρασμένες σε κάθε γωνιά του πλανήτη, να ανεβαίνουν για χρόνια τώρα σε θεατρικές διασκευές σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, αλλά και να αποτελούν μέρος του εθνικού εκπαιδευτικού προγράμματος της Αγγλίας.
The study of the work of Velthuijs, and his character “Frog”, is a two-fold attempt to explore, in an iconic as well as textual level, the fear of loneliness and the unknown, death, sorrow, joy, and the values that govern our lives so that the characters of his books are able to face them. It is an attempt to investigate whether the fear and the dominant emotions eminent in the Velthuijs character of "Frog", can be detected not only in children but also in every man of the world, regardless of identity and age. On the other hand, along with the emotions, the values that accompany and follow the characters of his work in their daily lives are explored too. Are companionship, solidarity, respect for the personality of others, mutual support and love merely the values of a group of anthropomorphic animals in the pages of the illustrated stories of Velthuijs, intended just for young children, or are they affecting humanity as universal and timeless values? These are the main themes in this study which is undertaken hand-in-hand with the interwoven combination of image and text, in the work of the Dutch creator of “Frog”. This is the reason why these small illustrated stories have been translated and have travelled to every corner of the globe, have been adapted into theatrical plays in European capitals and are part of the national curriculum in England.

masterThesis

Φόβος, (EL)
Fear (EL)
Friendship (EL)
Acceptance (EL)
Φιλία (EL)
Συντροφικότητα (EL)
Mutual support (EL)
Companioship (EL)
Love (EL)
Αλληλοβοήθεια (EL)
Αγάπη (EL)
Αποδοχή (EL)


2014


2015-11-19T10:44:47Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.