Η διαχρονικότητα της δια βίου μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων και ειδικότερα η σύνδεσή της με την προκλασική και κλασική ελληνική αρχαιότητα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Η διαχρονικότητα της δια βίου μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων και ειδικότερα η σύνδεσή της με την προκλασική και κλασική ελληνική αρχαιότητα (EL)

ΠΙΤΑΡΟΚΟΙΛΗ, ΚΑΛΛΙΟΠΗ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Η παρούσα διπλωματική εργασία για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας» του Πανεπιστημίου Αιγαίου, της Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστήμων και συγκεκριμένα του Τμήματος Επιστήμων της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού διερευνά κατά πόσο και αν η Δια Βίου Μάθηση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων έχει κάποια σύνδεση με την προκλασική και κλασική ελληνική αρχαιότητα. Για την εκπόνηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου κειμένων. Η εν λόγω εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Το Α΄ μέρος αποτελεί τη θεωρητική προσέγγιση της διπλωματικής εργασίας και το Β΄ μέρος αφορά στην έρευνα πεδίου. Ειδικότερα, το Α΄ μέρος χωρίζεται σε δύο επιμέρους κεφάλαια. Στο 1ο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια γενική επισκόπηση της Δια Βίου Μάθησης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, διασαφηνίζονται οι σχετικοί ορισμοί, αναλύεται η κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη και τη σύγχρονη Ελλάδα, γίνεται μια σύντομη αναφορά στο γυναικείο φύλο και, τέλος, περιγράφεται η σύνδεσή της με την εργασία. Στο 2ο κεφάλαιο μεταφερόμαστε στην αρχαία Ελλάδα, στην οργάνωση κράτους-πόλης, στη συμβολή της στην διαχείριση της μάθησης και την δημοκρατική αγωγή. Υλοποιείται μια προσπάθεια ιστορικής ανασκόπησης της Δια Βίου Μάθησης από τα χρόνια του Ομήρου ως την κλασσική εποχή. Παράλληλα γίνεται μια αντιπαράθεση με το παιδαγωγικό σύστημα της Σπάρτης, ώστε να κατανοηθεί εις βάθος η σημασία της οργάνωσης της αρχαίας Αθήνας κατά την κλασική περίοδο και η σύνδεσή της με τη Δια Βίου Μάθησης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.Το Β΄ μέρος της διπλωματικής εργασίας, το οποίο αφορά στην έρευνα πεδίου, χωρίζεται σε τρία επιμέρους κεφάλαια. Στο 3ο κεφάλαιο περιγράφεται το ερευνητικό πρόβλημα, ο σκοπός και οι στόχοι της έρευνας, καθώς και τα ερευνητικά ερωτήματα. Στο 4ο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της μεθοδολογίας της έρευνας. Εκεί, γίνεται αναφορά στο σχεδιασμό της ερευνητικής διαδικασίας. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για την εκπόνηση της εργασίας είναι η μέθοδος της παρατήρησης και ανάλυσης περιεχομένου των κειμένων.Το 5ο κεφάλαιο περιέχει τα αποτελέσματα της έρευνας, τους περιορισμούς και τις δυσκολίες που προέκυψαν, προτάσεις και συμπεράσματα επί του θέματος.
The present dissertation for the postgraduate program "Gender and New Educational and Working Environments in the Information Society" of the Aegean University, Faculty of Humanities and specifically the Department of Early Education and Educational Planning, examines whether and under which circumstances Lifelong Learning in Adult Education has some connection with the preclassical and classical Greek antiquity. For the drafting work the method of content analysis of texts was used.This work is divided into two parts. The first part of the dissertation constitutes the theoretical approach and the second part of the paper relates to the research field.Specifically, the first part is divided into two sections. In the first chapter presents an overview of Lifelong Learning in Adult Education, elucidating the relevant definitions and analyzing the situation in Europe and modern Greece. Furthermore, a brief reference to the female sex is attempted and it is also described the connection of Lifelong Learning in Adult Education to the working process.In the second chapter we are transported to ancient Greece, to the city-state organization, to the contribution to the management of learning and to the democratic action. An attempt is made in order to review historically Lifelong Learning from the age of Homer to the classical era. Alongside, a confrontation with the educational system of Sparta is presented, in order to understand the significance of the organization of ancient Athens during the classical period and its association with Lifelong Learning in Adult Education.The second part of the dissertation, which deals with the research field, is divided into three sections. The third chapter describes the research problem, the purpose and objectives of the research as well as the research questions. The fourth chapter presents an analysis of research methodology. There is a reference in designing the research process. The method chosen for the preparation of this paper is the method of observation and content analysis of texts.The fifth chapter contains the results of the research, the limitations and difficulties encountered during the writing process and finally recommendations and conclusions on the matter.

masterThesis

ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΑΓΩΓΗ (EL)
GREEK ANTIQUITY (EL)
Adult education (EL)
CITY-STATE ORGANIZATION (EL)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ (EL)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΛΗΣ- ΚΡΑΤΟΥΣ (EL)
Lifelong learning (EL)
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (EL)
DEMOCRATIC EDUCATION (EL)
ATHENIAN EDUCATION (EL)
Εκπαίδευση ενηλίκων (EL)
Διά βίου μάθηση (EL)


2012


2015-11-19T10:46:56Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.