Φύλο και σχολικός εκφοβισμός σε διαπολιτισμικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Φύλο και σχολικός εκφοβισμός σε διαπολιτισμικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας (EL)

Κουλιούμπας, Βασίλης - Θεόδωρος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Τα ελληνικά σχολεία διακρίνονται πλέον από πολυπολιτισμικότητα και διγλωσσία μεγάλου αριθμού μαθητών τους. Τα παιδιά των αλλοδαπών αποτελούν ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των μαθητών, σε κάποια μάλιστα σχολεία αποτελούν την πλειοψηφία. Τελευταία όλο και περισσότερο αναδεικνύεται στη χώρα μας το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού. Μια πτυχή του προβλήματος η οποία χρήζει εντατική και μεθοδευμένη μελέτη αφορά την περίπτωση που η εκφοβιστική συμπεριφορά συνδέεται με ζητήματα εθνικής και πολιτισμικής ετερότητας. Με τη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία προσπαθούμε να εξετάσουμε διεξοδικά το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού σε πέντε δημοτικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας για να διερευνήσουμε αν υπάρχει συσχέτιση της όποιας μορφής εκφοβισμού με την εθνικότητα. Μοιράσαμε ερωτηματολόγια στους μαθητές των δύο μεγαλύτερων τάξεων αυτών των δημοτικών. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων ως προς τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν μας οδήγησε στα εξής ευρήματα: Ως προς το πρώτο ερευνητικό ερώτημα αν οι αλλοδαποί θυματοποιούνται συχνότερα έναντι των Ελλήνων μαθητών βρήκαμε ότι αυτό δεν συμβαίνει. Θυματοποιούνται στο ίδιο ποσοστό. Επιπλέον, ως προς το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα αν δηλαδή οι αλλοδαποί μαθητές εμφανίζουν συχνότερα έναντι των Ελλήνων μαθητών συμπεριφορά εκφοβισμού ή ταλαιπωρίας άλλων μαθητών βρήκαμε ότι στο ίδιο ποσοστό με τους Έλληνες μαθητές οι αλλοδαποί μαθητές εμφανίζουν συμπεριφορά θύτη εκφοβίζοντας άλλους μαθητές.
Greek schools are nowadays characterized by multiculturalism and bilingualism. Foreign pupils constitute a large part of Greek school classes and in some cases they are the majority .Lately , the problem of school bullying is becoming more and more evident in our country. An aspect of this problem that needs to be examined thoroughly is whether bullying behaviour is associated with national and cultural differences.In this specific dissertation we are trying to examine extensively the phenomenon of school bullying . We carried out a research in five primary schools in the centre of Athens to find out whether there exists a connection between bullying and nationality. We handed out questionnaires to the pupils of the two senior classes. The analysis of the research data has led us to the following findings: As far as the first scale of the research is concerned, ie. whether foreign pupils are more often victimized compared to Greek pupils , we found out that this is not the case. They are both equally victimized. Moreover , as far as the second scale of the research is concerned ie. whether foreign pupils exhibit a bullying behaviour more frequently than Greek pupils , we found out that both foreign and Greek pupils demonstrate a bullying behaviour at the same percentage.

masterThesis

Σχολικός εκφοβισμός (EL)
Δράστες (EL)
Victims (EL)
Νationality (EL)
Εθνικότητα (EL)
Victimizers (EL)
Θύματα (EL)
Βullying (EL)


2012


2015-11-19T10:46:59Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.