Επιλογή επιστημονικού κλάδου σπουδών από τους μαθητές β ΄ και γ΄ τάξης λυκείου : το παράδειγμα των μαθητών λυκείων της πόλης της Ρόδου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Επιλογή επιστημονικού κλάδου σπουδών από τους μαθητές β ΄ και γ΄ τάξης λυκείου : το παράδειγμα των μαθητών λυκείων της πόλης της Ρόδου (EL)

Καραγιάννη, Καθολική - Τριαντάφυλλος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

In modern greek reality, Greek education was dominated and is is still being dominatied by the term ¨ reform", resulting to accumulated and unresolved problems. For two centuries it was dominated by the terms of "reform" and "counter-reform". There was never a reform in the history of modern Greek education which was not followed by a counter-reform which in essence was nothing other than an attempt to undo or cancel the former one. The conflict between the two poles is hard, and the methods that were used were not legitimate, resulting to extremes and sometimes tragic consequences. The majority of students finishing the third grade of high school, wish to continue their studies in higher education - at least until recently; school choice is mostly based on information from the social and family environment, their performance, vocational rehabilitation and bright career. In the present investigation, which took place at Rhodes in 2013 and in which (100) hundred students third and second grade took part, there was an attempt to investigate the factors leading to the selection of the scientific field of study. The research was done through questionnaires, which were distributed to students and completed during fall of 2011. Statistical processing was carried out later and then data were analyzed by the statistical software SPSS (Statistical Package for the Social Sciences, Version 17.0).
Είναι κοινός τόπος ότι στη νεοελληνική πραγματικότητα κυριάρχησε και κυριαρχεί η χρήση του όρου ‘’μεταρρύθμιση”, απόρροια των συσσωρευμένων και άλυτων προβλημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης. Για δυο αιώνες κυριαρχεί η αντιπαράθεση των όρων “μεταρρύθμιση” και “αντιμεταρρύθμιση”. Δεν υπήρξε μεταρρύθμιση στην ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης που να μην την ακολούθησε στη συνέχεια μια αντιμεταρρύθμιση που στην ουσία δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μια προσπάθεια αναίρεσης και ακύρωσής της. Η σύγκρουση μεταξύ των δυο πόλων είναι σκληρή, και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν δεν ήταν θεμιτά, φτάνοντας πολλές φορές σε ακρότητες με τραγικές συνέπειες (Μπουζάκης, 2005). Το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών/τριών που τελειώνουν την Γ΄ τάξη λυκείου επιθυμούν, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση· η επιλογή της σχολής γίνεται κατά κανόνα από πληροφορίες που έχουν οι μαθητές/τριες από το κοινωνικό και οικογενειακό τους περιβάλλον, από τη σχολική τους επίδοση, από την επαγγελματική αποκατάσταση. H παρούσα έρευνα διεξήχθη σε σχολεία της πόλης της Ρόδου, το έτος 2013, έχοντας ως δείγμα 100 μαθητές/τριες από την Γ΄ και Β΄ λυκείου και ως θέμα την επιλογή επιστημονικού κλάδου σπουδών για τη φοίτησή τους στο πανεπιστήμιο. Η έρευνα έγινε με τη χρήση του εργαλείου έρευνας, του ερωτηματολογίου. Τα ερωτηματολόγια διενεμήθηκαν στους/στις μαθητές/τριες που φοιτούσαν στις παραπάνω τάξεις και συμπληρώθηκαν από αυτούς/ές το Φθινόπωρο του 2011. Ακολούθησε η στατιστική επεξεργασία και η ανάλυση των δεδομένων της με το γνωστό διεθνώς πρόγραμμα SPSS – Στατιστικό Πακέτο για τις Κοινωνικές Επιστήμες (Statistical Package for the Social Sciences, Version 17.0).

masterThesis

Εκπαιδευτικά συστήματα (EL)
Greek educational system (EL)
Education (EL)
Εκπαίδευση (EL)
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (EL)
Επιλογή κλάδου σπουδών (EL)


2013


2015-11-19T10:47:07Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.