Η παρούσα έρευνα προσπαθεί να διερευνήσει την ύπαρξη στερεοτύπων εκ μέρους των εκπαιδευτικών, ανδρών και γυναικών, όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν παιδιά, είτε αγόρια είτε κορίτσια, με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) μέσα στις τάξεις του ελληνικού, δημοτικού σχολείου. Για τον σκοπό αυτό, διανεμήθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε 100 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε σχολεία αστικών περιοχών της νήσου Ρόδου και Κω. Τα αποτελέσματα, αν και σε μερικά σημεία στατιστικά ασαφή, εντούτοις καταγράφουν μια ατμόσφαιρα στερεοτύπων, που επιβεβαιώνει την ύπαρξη τους και σε αυτό τον χώρο της σύγκλισης, δημιουργώντας εμπόδια που θα πρέπει να ξεπεραστούν.Η έρευνά μας αυτή χωρίζεται σε 5 κεφάλαια: Στο κεφάλαιο Α, παρουσιάζονται θεωρίες κοινωνικοποίησης του φύλου, καθώς και οι φορείς κοινωνικοποίησης αυτού. Στο κεφάλαιο Β, αναλύεται ιδιαίτερα η εκπαιδευτική συσχέτιση ανάμεσα στο παιδί και τον εκπαιδευτικό με όλες τις συνιστώσες που την επηρεάζουν. Στο Κεφάλαιο Γ, ορίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες, καθορίζονται τα συμπτώματα και τα είδη των δυσκολιών και παρατίθενται τα κριτήρια διάγνωσης των δυσκολιών αυτών. Στο κεφάλαιο Δ, αναλύονται οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, τόσο για την σύγκλιση, όσο και για το φύλο και διερευνάται η σημασία τους στην επιτυχία της σύγκλισης, αλλά και της εκπαίδευσης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.Στο κεφάλαιο Ε΄, περιγράφεται η έρευνά μας και η μεθοδολογία που εφαρμόστηκε, προκειμένου να καταλήξουμε σε αξιόπιστα αποτελέσματα.Στο κεφάλαιο Στ, περιγράφονται τα αποτελέσματα, δίνονται τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας καθώς και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων, εντοπίζονται τα εμπόδια ενώ κατατίθενται κάποιες προτάσεις για την προώθηση της σύγκλισης και την κατά το δυνατόν, αναίρεση των εμποδίων που παρεμβάλουν τα στερεότυπα των φύλων, μέσα στην εκπαίδευση.
This research tries to explore the existence of stereotypes shown by teachers, male or female, when they are called to interact with children, whether they are boys or girls, with learning difficulties within the ranks of the Greek elementary school system. For this purpose, a questionnaire was distributed to 100 primary teachers in the urban schools of the islands of Rhodes and Kos. The results, although in some places they are statistically inconclusive, records of stereotypes, confirming their existence, and in this area of convergence, create obstacles that need to be overcome.Our research is divided into five chapters. Chapter I present theories of gender socialization and operators of this. In Chapter II, we particularly analyzed the educational relationship between the student and the teacher with all the components that affect it. In Chapter III, we explain the types of learning difficulties and their symptoms in order to set the criteria for diagnosing them. Chapter IV analyzes the attitudes for both inclusion and gender in order to explore the importance of succeeding inclusion, as well as, the education of children with learning difficulties. Chapter V, describes our research and the methodology used to conclude to our reliable results. Chapter VI, describes the results, given the findings of this research investigation and interpretation of the results received, the identified obstacles, and to propose suggestions for promoting inclusion and possible appeal against obstacles that interfere with gender stereotypes within the educational system.