Απόψεις των δασκάλων για τις έμφυλες διαφορές στις τάξεις των μαθηματικών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Απόψεις των δασκάλων για τις έμφυλες διαφορές στις τάξεις των μαθηματικών (EL)

Χατζηβασιλειάδου-Λέκκα, Κυριακή - Χριστόφορος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Η παρούσα εργασία είναι αποτέλεσμα έρευνας στην οποία χρησιμοποιήθηκαν δύο ερευνητικές προσεγγίσεις που βασίζονται σε βολονταριστικές προσεγγίσεις. Διερευνήθηκαν οι απόψεις των δασκάλων για τις έμφυλες διαφορές στις τάξεις των Μαθηματικών. Δέκα δάσκαλοι και δέκα δασκάλες έλαβαν μέρος στην ποιοτική έρευνα, δίνοντας αρχικά συνεντεύξεις βάθους ενώ στη συνέχεια βιντεοσκοπήθηκαν μέσα στην τάξη. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε άντλησε τις ερωτήσεις από τα ερωτηματολόγια του Tiedemann 2002, της Forgasz 2001 και του PREMA (Promoting Equality in Mathematics Achievement) 2006. Τα αποτελέσματα της έρευνας πρώτα οργανώθηκαν και κατόπιν αναλύθηκαν ανάλογα με το περιεχόμενο των ερωτήσεων. Αρχικά διερευνήθηκαν οι απόψεις των δασκάλων που αφορούσαν τη μαθηματική ικανότητα, την προσπάθεια, τα έμφυλα στερεότυπα, τη γενική στάση, τις επιδράσεις του περιβάλλοντος, τις ομάδες συνομηλίκων και την εργασία των μαθητών/τριών στα Μαθηματικά,. Κατόπιν διερευνήθηκαν οι απόψεις των ίδιων των δασκάλων για τα Μαθηματικά, για τη σταδιοδρομία στα Μαθηματικά και τέλος για την οργάνωση της τάξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι, ως ένα βαθμό, οι δάσκαλοι/ες έχουν διαφορετικές απόψεις για τις ικανότητες και τις επιδόσεις των δύο φύλων στα Μαθηματικά. Θεωρούν ότι τα αγόρια είναι πιο γρήγορα και έχουν μεγαλύτερο ρεπερτόριο λύσεων από τα κορίτσια. Τα Μαθηματικά αντιμετωπίζονται έτσι ως ένα αντικείμενο μάθησης ευκολότερο για τα αγόρια, που θεωρούνται περισσότερο λογικά και με μεγαλύτερο ταλέντο από τα κορίτσια. Οι βιντεοσκοπήσεις επιβεβαίωσαν αυτά τα ευρήματα, αφού, οι δάσκαλοι/ες έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση προς τους μαθητές τους παρά προς τις μαθήτριές τους, απευθύνοντας κυρίως προς αυτούς γνωστικά δύσκολες ερωτήσεις και δείχνοντας μειωμένη εμπιστοσύνη στις ικανότητες των μαθητριών τους.

masterThesis

Έμφυλο χάσμα στα μαθηματικά (EL)
Ανισότητα (EL)
Αυτοεκπληρούμενη προφητεία (EL)
Social construction (EL)
Self-fulfilling prophecy (EL)
Κοινωνικές κατασκευές (EL)
Gendered gap in mathematics (EL)
Inequality (EL)


2007


2015-11-19T10:47:15Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.