Η εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : δυνατότητες και προοπτικές

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Η εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : δυνατότητες και προοπτικές (EL)

Kαπενή, Παναγιώτα - Δημήτριος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Teacher training appears to be inextricably linked to their professional development and a shared goal for all stakeholders in education policy, at a global level. New technologies can emerge as a valuable tool for training activities, providing flexibility, through the various applications of electronic distance education. This research was conducted with the completion of printed and electronic questionnaires from a sample of 261 teachers of PE (Primary Education), serving in public schools in a wide range of the Greek territory. The main objective of this study, was to investigate the opinions and attitudes of teachers towards training programs, performed using the method of distance teaching. The main research questions of this study related to the training conditions, obstacles and training incentives, the use of ICT (Information and Communication Technologies) in education, the expectations of participants and evaluation of their experience of participation in such programs. Finally, the possible dependence of reactions to specific features of the individual and professional profile of teachers under survey is discussed. According to the main results, the vast majority of participants maintain positive attitude towards training, recognizing its importance, however, sometimes find it difficult to participate due to various kinds of personal issues. Teachers believe that new forms of education can contribute to their overall training and face both the possibility of distance learning and the gained experience from similar programs, in a very positive way.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών φαίνεται να συνδέεται άρρηκτα με την επαγγελματική τους ανάπτυξη και συνιστά κοινό στόχο όλων των φορέων της εκπαιδευτικής πολιτικής σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να αναδειχθούν σε πολύτιμο εργαλείο των επιμορφωτικών δράσεων, παρέχοντας συνθήκες ευελιξίας, μέσω των εφαρμογών της ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση έντυπων και ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων σε δείγμα 261 εκπαιδευτικών της Π.Ε. που υπηρετούν σε δημόσια δημοτικά σχολεία της ελληνικής επικράτειας. Βασικός στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις και η στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στα επιμορφωτικά προγράμματα, που διεξάγονται με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Τα κυριότερα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας εργασίας σχετίζονται με τις συνθήκες επιμόρφωσης, τα εμπόδια και τα επιμορφωτικά κίνητρα, την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην επιμόρφωση, τις προσδοκίες των συμμετεχόντων και την αποτίμηση της εμπειρίας από τη συμμετοχή σε αντίστοιχα προγράμματα. Τέλος, συζητείται πιθανή εξάρτηση των αντιδράσεων από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του ατομικού και επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα. Σύμφωνα με τα βασικά αποτελέσματα, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων διατηρεί θετική στάση απέναντι στην επιμόρφωση, αναγνωρίζει τη σπουδαιότητά της, ωστόσο κάποιες φορές δυσκολεύεται να συμμετέχει λόγων ποικίλων προσωπικών προβλημάτων. Οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν πως οι νέες μορφές εκπαίδευσης μπορούν να προσφέρουν στην επιμόρφωσή τους, αντιμετωπίζουν πολύ θετικά το ενδεχόμενο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και αξιολογούν το ίδιο θετικά και την εμπειρία που αποκόμισαν από αντίστοιχα προγράμματα.

masterThesis

Teacher training (EL)
Distance learning (EL)
Επαγγελματική ανάπτυξη (EL)
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
Lifelong learning (EL)
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών (EL)
Professional development (EL)
Διά βίου μάθηση (EL)


2014


2015-11-19T10:47:16Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.