Η συμβολή των ελληνίδων διδασκαλισσών στη διαμόρφωση της κοινωνικής συνείδησης του νέου ελληνικού κράτους

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Η συμβολή των ελληνίδων διδασκαλισσών στη διαμόρφωση της κοινωνικής συνείδησης του νέου ελληνικού κράτους (EL)

Τζαμουράνη, Παρασκευή - Σπυρίδων

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Η παρούσα ερευνητική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση των στάσεων και αντιλήψεων αντρών και γυναικών εκπαιδευτικών, ως προς τη συμβολή των διδασκαλισσών στη διαμόρφωση κοινωνικής συνείδησης του νέου ελληνικού κράτους. Μέσα από βιβλιογραφικές αναφορές αλλά και έρευνα, στοχεύει να φωτίσει τα πρόσωπα, τις κινήσεις αλλά και τις δράσεις των διδασκαλισσών και να διερευνήσει αν μέσα από τον παιδαγωγικό και κοινωνικό τους ρόλο, συνέβαλαν στη διαμόρφωση της κοινωνικής συνείδησης με αφετηρία την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους. Εντοπίζονται οι πρώιμες φεμινιστικές διεκδικήσεις με τη συμμετοχή της Καλλιρρόης Παρρέν και της «Εφημερίδας των Κυριών» αλλά και ο ρόλος των διδασκαλισσών στην αρθογραφία του εν λόγω εντύπου. Στη συνέχεια εξετάζεται η συμβολή τους στα χρόνια του Μεσοπολέμου με τις κινητοποιήσεις τους για εργασιακή ισότητα και κατάκτηση των πολιτικών δικαιωμάτων των γυναικών. Τέλος επιχειρείται να διαφωτιστεί ο ρόλος των γυναικών και ιδιαίτερα των διδασκαλισσών κατά τη διάρκεια της Εθνικής Αντίστασης. Η έρευνα στοχεύει επίσης στην ανάδειξη της αφανούς «Ιστορίας των γυναικών» αλλά και των προσπαθειών των Ελληνίδων διδασκαλισσών να φέρουν στην επιφάνεια το ζήτημα της ισότητας των φύλων και να συμβάλλουν στην πραγμάτωσή του.
This research paper focuses on exploring the attitudes and perceptions of men and women teachers, of women teachers as far as women teachers contribution to the social consciousness of the new Greek State is concerned. Through bibliographical references and research, it aims firstly lighting up the personalities, movements and actions of women teachers and secondly at investigating whether they have contributed to the formation of social consciousness starting with the establishment of the new Greek state, through their educational and social role. Early feminist demands can be identified with the participation of Kallirroi Parren and the "Ladies Journal" as well as the role of women teachers writing in this journal. Moreover, their contribution to the Interwar Period through their actions for acquiring employment equality and political (voting) rights for women is considered. Finally, an attempt is made to clarify the women’s role, and more specifically the role of women teachers during the National Resistance Period. The survey also aims at highlighting the unrevealed "Women's History" as well as the efforts made by Greek women teachers bring to the surface the issue of (gender) sex equality and to contribute to its realization.

masterThesis

Social consciousness (EL)
Women’s struggle (EL)
Feminism (EL)
National Resistance (EL)
Female teachers (EL)
Εθνική Αντίσταση (EL)
Κοινωνική συνείδση (EL)
Φεμινισμός (EL)
Gender equality (EL)
Αγώνας της γυναίκας (EL)
Ισότητα των φύλων (EL)
Δασκάλες (EL)


2014


2015-11-19T10:47:16Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.