Η εκπόνηση γραπτών εργασιών: ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάθησης για τους φοιτητές που σπουδάζουν σε ένα εκπαιδευτικό σχήμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)

Η εκπόνηση γραπτών εργασιών: ένα αποτελεσματικό εργαλείο μάθησης για τους φοιτητές που σπουδάζουν σε ένα εκπαιδευτικό σχήμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (EL)

Σαχπατζίδης, Αβραάμ

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Η εκπόνηση αυτής της διπλωµατικής εργασίας περιλαµβάνει τη διεξαγωγή µιας έρευνας που σκοπό της είναι να καταδείξει ότι η γραπτή εργασία αποτελεί ένα αποτελεσµατικό εργαλείο µάθησης για τους φοιτητές της ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παρακάτω θα προσφέρθεί µέσα από την αξιοποίηση της σχετικής βιβλιογραφίας το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο θεµελιώνεται η θέση ότι η εκπόνηση γραπτών εργασιών ενεργοποιεί τον φοιτητή, καθιστώντας τον δηµιουργικό, το ερευνητικό µέρος θα ενισχύσει µε ποσοτικά δεδοµένα την ορθότητά αυτής. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ένας αρµονικός συνδυασµός θεωρίας και έρευνας που συμβάλλει , επισημαίνει και αναδεικνύει την προβληματική του θέματος. Ειδικότερα, ένα µοντέλο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης εισάγει στα εκπαιδευτικά δρώµενα µιας χώρας µια καινοτόµο αντίληψη για τη διαδικασία της µάθησης, τον τρόπο µε τον οποίο αυτή καθίσταται αποτελεσµατική και τα εργαλεία µε τα οποία ο φοιτητής µετέχει ενεργητικά σε αυτή τη διαδικασία, ξεδιπλώνοντας κάθε δηµιουργική του πτυχή. Αναπόφευκτα αυτή η εκπαιδευτική πρόταση που συνδυάζει την ‘‘ευελιξία’’ µε την ‘‘πολυµορφία’’ (Λιοναράκης, 2001) γίνεται εκπαιδευτική πρόκληση, αφού για την επιτυχή πραγµάτωση της απαιτείται µακρόπνοος σχεδιασµός και παροχή ποιοτικών κινήτρων, που θα επιτρέψουν τελικά στο φοιτητή να µάθει µόνος του. Να µάθει µέσα από τη δράση. Η αλήθεια είναι ότι η Ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιβάλλει ένα «μοναχικό» εκπαιδευτικό μοντέλο όπου ο παράγοντας «απόσταση» προκαλεί αντικειμενικά μια σειρά από δυσκολίες τις οποίες καλείται να υπερβεί ο φοιτητής μέσα από τη χρήση ενός καλά σχεδιασμένου και ποιοτικού διδακτικού υλικού. Και η ποιότητά του δεν έγκειται μόνο στο ότι προσφέρει τέτοιες πληροφορίες που η φυσική απουσία του διδάσκοντα να μην παρεμποδίζει την απόκτηση γνώσεων , αλλά και στο ότι χρησιμοποιεί ευέλικτα εκπαιδευτικά εργαλεία , που ενεργοποιούν το φοιτητή. Ένα από τα πλέον εύχρηστα εργαλεία είναι οι γραπτές εργασίες, όπου αποτελούν τη βασική έννοια - ‘‘κλειδί’’ αυτής της παρούσας μελέτης. Παρουσιάζοντας λοιπόν αναλυτικά την ποικιλία των µορφών µε τις οποίες απαντώνται συνήθως σε οποιοδήποτε πρόγραµµα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και επιµένοντας κυρίως σε τύπους γραπτών εργασιών που εφαρµόζουν πρακτικές και αρχές ‘‘δηµιουργικής µάθησης’’, θα σκιαγραφήσουµε τον πολυσύνθετο και πολύπλοκο ρόλο τους στη διαδικασία της µάθησης. Η γραπτή εργασία δεν είναι µόνο το βασικό µέσο αξιολόγησης και αποτίµησης της προόδου των φοιτητών. Χωρίς βέβαια να υποτιµάται η διάσταση αυτή, η αξιολόγησή της προσφέρει πολύ περισσότερα: συµβουλή , καθοδήγηση, υποστήριξη , πληροφόρηση και γνώση. Όλα αυτά καθιστούν σταδιακά το φοιτητή δηµιουργικό στην πορεία της µάθησης.

masterThesis

E-learning (EL)
Distance learning (EL)
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
Γραπτές εργασίες (EL)
Ηλεκτρονική μάθηση (EL)


2008


2015-11-19T10:47:19Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.