Ο ρόλος της ηγεσίας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση : μια μελέτη περίπτωσης στη ΔΔΕ Δωδεκανήσου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Ο ρόλος της ηγεσίας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση : μια μελέτη περίπτωσης στη ΔΔΕ Δωδεκανήσου (EL)

Στεργιοπούλου, Φωτεινή - Ιωάννης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Η εκπαίδευση ως μια βασική κοινωνική λειτουργία, αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο της κουλτούρας ενός λαού, που επηρεάζει την οικονομική του ανάπτυξη και συμβάλλει στην ατομική, κοινωνική και εθνική του πρόοδο. Οι νέες προκλήσεις απαιτούν ένα σχολείο ευέλικτο, ικανό να προσαρμόζεται ανταγωνιστικά στις αλλαγές και να αντιμετωπίζει δημιουργικά την καινούρια γνώση στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας. Η αποτελεσματικότητα των σχολικών μονάδων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από το σχολικό κλίμα που επικρατεί.Τις τελευταίες δεκαετίες, η έννοια του σχολικού κλίματος ως παράγοντα αποτελεσματικότητας και εύρυθμης λειτουργίας των εκπαιδευτικών οργανισμών έχει αποτελέσει σοβαρό αντικείμενο μελέτης. Το σχολικό κλίμα συμβάλλει στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του οργανισμού και της φιλοσοφίας των μελών του, ενώ παράλληλα επηρεάζει την απόδοση των εκπαιδευτικών και την ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών. Επίσης, το θετικό σχολικό κλίμα αποτελεί εγγύηση για την πραγμάτωση των στόχων της σχολικής μονάδας.Στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος που επικρατεί σε κάθε σχολική μονάδα σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο διευθυντής, αφού με την καθημερινή παρουσία, τη στάση και τη συμπεριφορά του, αλλά κυρίως με το στυλ διοίκησης που υιοθετεί καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την ατμόσφαιρα του κοινωνικού αυτού οργανισμού. Ο διευθυντής οφείλει να επιδιώκει να αναπτύξει θετικό κλίμα, όπου οι παράγοντες της επικοινωνίας, της αγαστής συνεργασίας και της αποτελεσματικής οργάνωσης του σχολείου είναι απαραίτητο να συνυπάρχουν.Απώτερος σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει θεωρητικά και εμπειρικά, μέσω των απόψεων των εκπαιδευτικών αλλά και των διευθυντών, αν και κατά πόσο ο διευθυντής συμβάλλει στη διαμόρφωση του κλίματος που επικρατεί στη σχολική μονάδα της οποίας ηγείταi στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.
Educational leadership, according to many researches, has been proved to play a major role on the efficacy of schools, the quality of their organization and function and also on students’ learning. Additionally, according to researches of the last decades, educational leadership constitutes one of the basic factors which influence the school climate. The school climate contributes into forging the character of the organization and philosophy of its members, while affecting the performance of teachers and the academic performance of students. Moreover, the effectiveness of schools depends to a large extent on the school climate.Τhe headteatcher’s daily attitude and behavior, but mainly with the management style adopted, determine significantly the school climate. The school director should aim at developing a positive climate where factors of communication, sincere cooperation and efficient organization of the school are necessary to coexist. The objective of the present research is to investigate, through the opinions of teachers as well as school directors, the degree at which school directors contribute to the development of climate in secondary education in the area of Dodekanisos.

masterThesis

Leadership (EL)
Leader director (EL)
Ηγεσία (EL)
Σχολικό κλίμα (EL)
Διευθυντής ηγέτης (EL)
School climate (EL)


2014


2015-11-19T10:48:58Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.