Μαθησιακές εμπειρίες Ρομά : μια αξιολόγηση από την πλευρά των υποκειμένων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Μαθησιακές εμπειρίες Ρομά : μια αξιολόγηση από την πλευρά των υποκειμένων (EL)

Τσιρώνα, Ευδοκία - Φώτιος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Η εκπαίδευση είναι μια κατεξοχήν κοινωνική δραστηριότητα με εξαιρετικές επανορθωτικές δυνατότητες αφού με τη δυναμική και τα αποτελέσματά της ενδυναμώνει τα άτομα, ενισχύει την κοινωνική συνοχή και συντελεί στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού. Η ρητορική γύρω από την σχέση των Ρομά με την εκπαίδευση και την αποτελεσματικότητά της , εστιάζεται ως επί το πλείστον στα κοινωνικο-πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους και συχνά αποδίδει τα χαμηλά ποσοστά σχολικής φοίτησης και ακαδημαϊκής επίδοσης στην συνειδητή πολιτισμική τους επιλογή για απαξίωση της εκπαίδευσης η στην αδυναμία προσαρμογής τους στις επιταγές και τους κανόνες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στις απόπειρες προσέγγισης του φαινόμενου σπάνια συνεξετάζονται οι απόψεις των ιδίων με αυτές των υπολοίπων μελών της σχολικής κοινότητας. Ακόμα σπανιότερα δε, ανατρέχουμε στις εμπειρίες που βίωσαν οι ίδιοι, συνήθως ως «προβληματικά εκπαιδευτικά υποκείμενα», στον ελάχιστο χρόνο της φοίτησής τους. Η παρούσα εργασία εστιάζει στην ανάλυση της μαθησιακής εμπειρίας των ενηλίκων Ρομά μέσα από μία βιογραφική ακολουθία, που ξεκινά από την παιδική ηλικία των συμμετεχόντων και ολοκληρώνεται στην παρούσα χρονική στιγμή, στα πλαίσια της φοίτησής τους στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Αναλύοντας ένα σύνολο είκοσι ατομικών βιογραφιών, που αποκαλύπτουν γεγονότα και συναισθήματα όπως αυτά καταγράφηκαν ως δράση στην μνήμη των υποκειμένων στο παρελθόν και νοηματοδοτούνται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή της αφήγησης, επιχειρούμε:α) να αναδείξουμε τις σημαντικές όψεις της δικής τους πραγματικότητας και τους τρόπους με τους οποίους οι ατομικές περιπτώσεις αποτυπώνουν γενικότερες συνθήκες και διαδικασίες και διαμορφώνουν καταστάσεις σε συλλογικό επίπεδο καιβ) να ανιχνεύσουμε τις πιθανές αλλαγές που έχει επιφέρει στις στάσεις και τις αντιλήψεις τους σχετικά την αξία της εκπαίδευσης και της Δια βίου Μάθησης.
Education is mainly a social activity with exceptional remedial capabilities since based on both its dynamics and effects it empowers individuals, strengthens social cohesion and contributes to the elimination of social exclusion.The rhetoric regarding the relation between Roma education and its effectiveness is focused mostly on the very socio-cultural characteristics of Roma and quite often it attributes the low rates of school attendance and academic performance to their conscious cultural choice of devaluating education or their inability to adapt to the rules and demands of our educational system. Attempting to approach this phenomenon it is barely taken into consideration and cross-examined their views with those of other members of the school community. Even more rarely we refer back to their experiences – usually as problematic educational subjects – during their very short time of school attendance.This paper focuses on the analysis of adult Roma learning experience through a biographical sequence starting from the childhood of the participants and ending at this period of time in the context of their attendance in the so-called Schools of Second Chance.We have analyzed a set of twenty individual biographies revealing facts and feelings that were recorded as actions in the subject’s memory and we attempt to:• Highlight the important aspects of their own reality and the ways in which these individual cases illustrate general conditions and procedures and shape situations in collegiate level.• Detect possible changes that they have brought about in attitudes and perceptions regarding the value of education and lifelong learning.

masterThesis

Biographical sequence (EL)
Adult education (EL)
Βιογραφική ακολουθία (EL)
Μαθησιακή εμπειρία (EL)
Roma (EL)
Lifelong learning (EL)
Ρομά (EL)
Learning experience (EL)
Εκπαίδευση ενηλίκων (EL)
Διά βίου μάθηση (EL)


2014


2015-11-19T10:48:59Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.