Υπολογιστική σκέψη και η επίδρασή της στα προγράμματα σπουδών πληροφορικής

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Υπολογιστική σκέψη και η επίδρασή της στα προγράμματα σπουδών πληροφορικής (EL)

Ανδρουλακάκη, Θεοφρονία - Χαράλαμπος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Computing has integrated in education through different models-approaches and through different terms and concepts such as ICT, computing literacy, digital fluency etc. Computational thinking is α relatively new conceptual construction based on informatics and it refers to the way a computer scientist is thinking. International educational associations and administrative bodies have focused on the definition of computational thinking, its importance in the educational field and they have also created curricula based on this new concept. Despite the extended study of the term computational thinking, the influence of computational thinking on computing curricula has not been studied sufficiently. This study has studied the influence of computational thinking (CT) on computing curricula from different countries in primary and secondary education. In order to study seven different curricula, literature review was used as methodology. This study indicated that CT can be traced in the curricula to an extended degree through its skills and dispositions that are essential dimensions of the term. This result contrasts with the fact that certain curricula existed before the term CT appeared or they were not created based on CT. Further research needs to be conducted so as Greek education and curricula pay the appropriate attention to CT.
Η πληροφορική έχει ενταχθεί στην εκπαίδευση μέσω διαφορετικών μοντέλων- προσεγγίσεων και μέσω διαφορετικών όρων και εννοιών όπως είναι οι ΤΠΕ, ο πληροφορικός εγγραμματισμός, η ψηφιακή ευχέρεια κ.ά.. Η υπολογιστική σκέψη αποτελεί μία σχετικά νέα εννοιολογική κατασκευή που βασίζεται στην πληροφορική και αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ένας επιστήμονας της πληροφορικής. Διεθνείς εκπαιδευτικοί και διοικητικοί οργανισμοί έχουν ασχοληθεί με τον ορισμό της ΥΣ, τη σπουδαιότητά της στην εκπαίδευση και έχουν δημιουργήσει ΠΣ βασισμένα στην έννοια της ΥΣ. Παρά την εκτεταμένη ενασχόληση με την έννοια της ΥΣ, δεν υπάρχουν επαρκείς μελέτες στην επίδραση της ΥΣ στα ΠΣ της πληροφορικής. Αυτή η εργασία μελέτησε την επίδραση της ΥΣ σε προγράμματα σπουδών πληροφορικής δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων χωρών. Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής ανασκόπησης προκειμένου να μελετηθούν 7 προγράμματα σπουδών πληροφορικής. Από τη μελέτη αυτών των προγραμμάτων σπουδών προέκυψε ότι η ΥΣ εντοπίζεται σε αυτά σε μεγάλο βαθμό μέσω των διαφόρων ικανοτήτων και στάσεων που τη χαρακτηρίζουν. Αυτό το αποτέλεσμα έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός ότι κάποια προγράμματα προϋπήρχαν του όρου ή δε δημιουργήθηκαν με γνώμονα την ΥΣ. Περαιτέρω μελέτη είναι απαραίτητη προκειμένου η ΥΣ να αποκτήσει την κατάλληλη προσοχή στην ελληνική εκπαίδευση και στα ελληνικά προγράμματα σπουδών.

masterThesis

Υπολογιστική σκέψη (EL)
Πληροφορική εκπαίδευση (EL)
Computational thinking (EL)
Curriculum (EL)
Προγράμματα σπουδών (EL)
Computer science education (EL)


2014


2015-11-19T10:49:00Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.