Αναποτελεσματικότητα σχολικών μονάδων: προσέγγιση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και προτάσεις βελτίωσης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Αναποτελεσματικότητα σχολικών μονάδων: προσέγγιση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και προτάσεις βελτίωσης (EL)

Σαμπάνη, Παναγιώτα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Η εξέλιξη των επιστημών, των νέων τεχνολογιών και της οικονομίας επιδρούν σημαντικά στο χώρο της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τις έρευνες το σχολείο δύναται να επιδράσει θετικά ή αρνητικά στην πρόοδο και εξέλιξη του ατόμου καθώς και στην προσωπικότητά του σε αντίθεση με το παρελθόν που θεωρούσαν ότι αυτή καθορίζεται από το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Το κίνημα της σχολικής αποτελεσματικότητας αναπτύχθηκε από τη δεκαετία του 1970 και εντοπίζεται πλήθος ερευνών στις οποίες παρουσιάζονται παράγοντες που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα των σχολείων. Στη χώρα μας το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο αποτέλεσε βασικό άξονα της εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων ετών και απαίτηση της κοινωνίας. Προκειμένου να ανταποκριθεί το σχολείο στις απαιτήσεις που απορρέουν από τις υπάρχουσες συνθήκες απαιτείται ευελιξία και δυνατότητα προσαρμογής ως προς τη λειτουργία του, τον τρόπο μετάδοσης της γνώσης, το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών κ.α. Ωστόσο, παρά τις υψηλές προσδοκίες των γονέων και της κοινωνίας το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο δε φαίνεται να λειτούργησε αποτελεσματικά και δεν αποτέλεσε ριζική αλλαγή-τομή για τον τρόπο αντίληψης του σχολείου. Παράλληλα δεν αναβάθμισε το εκπαιδευτικό έργο, δεν συνέβαλε στην ανανέωση του περιεχομένου της σχολικής γνώσης και των πρακτικών ούτε αναδιοργάνωσε το σχολικό χώρο. Η μη σύνδεσή του με το κανονικό αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, η προαιρετική του εφαρμογή, οι επικαλύψεις των δραστηριοτήτων και μαθημάτων, οι ακατάλληλες υποδομές, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και ο συγκεντρωτικός τρόπος διοίκησής του είναι ενδεικτικές παράμετροι αναποτελεσματικότητας της λειτουργίας του. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει την υπάρχουσα βιβλιογραφία της σχολικής αποτελεσματικότητας και του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου καθώς και τις υπάρχουσες έρευνες, να καταγράψει τα προβλήματα και τα συμπεράσματα με βάση τα οποία προσδιορίζονται οι βασικοί παράγοντες οι οποίοι καθιστούν το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο αναποτελεσματικό στην ελληνική επικράτεια σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του και να προτείνει τρόπους βελτίωσης προς την κατεύθυνση της λειτουργίας ενός αποτελεσματικότερου και ποιοτικότερου σχολείου.

masterThesis

Παράγοντες σχολικής αποτελεσματικότητας (EL)
Day-long primary school (EL)
Ineffectiveness (EL)
School effectiveness factors (EL)
Ολοήμερο δημοτικό σχολείο (EL)
Σχολική αποτελεσματικότητα (EL)
Αναποτελεσματικότητα (EL)
School effectiveness (EL)


2007


2015-11-19T10:49:01Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.