Η διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών σχετικά με τη συνεργασία σχολικής μονάδας και τοπικής αυτοδιοίκησης: η περίπτωση επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Η διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών σχετικά με τη συνεργασία σχολικής μονάδας και τοπικής αυτοδιοίκησης: η περίπτωση επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας (EL)

Κρύσιλας, Αντώνιος - Ιωάννης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας της σχολικής μονάδας με την τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί βασικό θεματικό πεδίο της διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων, διότι η συζήτηση για αυτήν δίνει το ερέθισμα για να γίνει αντιληπτή η έννοια της σχετικής αυτονομίας που διέπει κάθε σχολείο. Το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει τη σχέση συνεργασίας σχολικής μονάδας και τοπικής αυτοδιοίκησης είναι κυρίως ο νόμος 1566/85, αλλά και άλλοι νόμοι, διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις που συμπλήρωσαν τις αρχικές ρυθμίσεις και είχαν ως στόχο τη διοικητική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, την αναβάθμιση του τοπικού επιπέδου λειτουργικής διάρθρωσης και την προσπάθεια εισαγωγής του δημοκρατικού προγραμματισμού, του κοινωνικού ελέγχου και της λαϊκής συμμετοχής στην εκπαίδευση. Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχείρησε να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαμόρφωση σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των Επαγγελματικών Λυκείων της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η συλλογή των δεδομένων έγινε το Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2010 με την τεχνική του ανώνυμου ερωτηματολογίου και η επεξεργασία των στατιστικών δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασίας δεδομένων κοινωνικών επιστημών (SPSS). Στην έρευνα έλαβαν μέρος 256 εκπαιδευτικοί. Η επισταμένη μελέτη των αποτελεσμάτων της έρευνας έδειξε ότι: α) Η συνεργασία της σχολικής μονάδας με την τοπική αυτοδιοίκηση είναι περιορισμένη και επικεντρώνεται σε θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα και στο θεσμοθετημένο ρόλο της δεύτερης, όπως η «επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων». β) Η διαδικασία χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν είναι αποτελεσματική. γ) Τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι εξωσχολικές δραστηριότητες που χρήζουν χρηματοδότησης, λαμβάνουν ελάχιστη υποστήριξη από το δήμο, με τους διευθυντές(-τριες) των σχολείων να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις συγκεκριμένες δράσεις. δ) Ο τρόπος με τον οποίο ασκείται η διοίκηση στις εκπαιδευτικές μονάδες συμβάλλει στην επικοινωνία τους με την τοπική αυτοδιοίκηση. ε) Ο θεσμός του σχολικού συμβούλιου είναι παραμελημένος. στ) Το σημαντικότερο κριτήριο που πρέπει να θεσπιστεί για την επιλογή των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης στα όργανα λαϊκής συμμετοχής των σχολικών μονάδων, είναι οι «γνώσεις εκπαιδευτικών θεμάτων». ζ) Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί την επιμόρφωσή της ως βασικό κίνητρο για να αυξηθεί ο αριθμός των καινοτόμων προγραμμάτων - εξωσχολικών δραστηριοτήτων.
The development of collaborative relations between the school unit and the local government is the main thematic field of the administration of educational units because such a discussion can act as a stimulus so that the relative autonomy of the school unit can be fully comprehended. The statutory frame that regulates the collaboration between the school unit and the local government is mainly defined by the law 1566/85 as well as other laws, decrees and ministerial decisions which supplemented the initial regulations and aimed at decentralising the administration of the educational system and upgrading its functional structure on a local level; they also attempted to introduce democratic planning, social control and the community’s participation in education. The present research paper attempted to examine the teachers’ views regarding the development of collaborative relations between the Vocational Senior High Schools (Secondary Education) in Athens and the local government. The collection of all the data took place in March and April 2010 by means of anonymous questionnaires. To process the statistical data the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) was used. On the whole, 256 teachers took part in the research. The close study of the research results showed that: a) The collaboration of the school unit with the local government is limited and focuses on issues which lie within the local government’s responsibilities and its legislated role, such as repair and maintenance of school buildings b) The funding process of the school units through the local government is not effective. c) The innovative educational programs and the extracurricular activities that require financing receive minimal support from the municipality, whereas school principals encourage teachers to participate in these particular activities. d) The way in which educational units are run contributes to their communication with the local authorities. e) The institution of the school council is neglected. f) The most important criterion that should be established for the selection of the local government’s representatives who would take part in the community school councils is their knowledge of educational issues. g) The majority of teachers consider their training to be the main incentive so that the number of innovative programs / extracurricular activities can be increased.

masterThesis

Local government (EL)
Collaborative relations (EL)
Τοπική αυτοδιοίκηση (EL)
Vocational senior high school (EL)
Επαγγελματικό Λύκειο (EL)
Σχέσεις συνεργασίας (EL)


2011


2015-11-19T10:49:06Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.