Το σύστημα επικοινωνίας και η αναπαραγωγή του σε επίπεδο σχολικής μονάδας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Το σύστημα επικοινωνίας και η αναπαραγωγή του σε επίπεδο σχολικής μονάδας (EL)

Γιακουμή, Αικατερίνη - Ιάκωβος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων. (EL)

Η σημασία της επικοινωνίας στη σχολική μονάδα αποτελούσε ανέκαθεν σημαντικό παράγοντα της ποιότητας της σχολικής ζωής. Το επικοινωνιακό κλίμα προσδιορίζεται από την κουλτούρα του εκπαιδευτικού οργανισμού και αναφέρεται στις συνθήκες, μέσα στις οποίες ανταλλάσσονται οι ιδέες, οι ενέργειες και οι πληροφορίες. Το επικοινωνιακό κλίμα χαρακτηρίζεται από την ελεύθερη ροή των πληροφοριών, την αμοιβαία κατανόηση και την ισοτιμία στις επικοινωνιακές σχέσεις.Η ανάπτυξη και εδραίωση της επικοινωνίας στη σχολική μονάδα είναι πολύ σημαντική για τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή, καθώς είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση της γνώσης και τη μάθηση. Για να είναι αποδοτική η επικοινωνία απαιτείται ένα σταθερό πλαίσιο. Στην πράξη όλοι οι οργανισμοί υπάρχουν, αναπτύσσονται και εξελίσσονται μέσα από τις επικοινωνιακές τους πρακτικές. Η επικοινωνία αποτελεί την ουσία της οργανωμένης δράσης, καθώς προάγει την απαραίτητη συνοχή, το συντονισμό, τη συνεργασία και καλύπτει ολόκληρο το επίπεδο των οργανωσιακών δραστηριοτήτων. Η μελέτη της έννοιας της επικοινωνίας ως συστήματος και η αναπαραγωγή του σε επίπεδο σχολικής μονάδας, καθώς και η συμβολή της στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη διαδικασία της μάθησης αποτέλεσε σκοπό της παρούσας εργασίας. Συγκεκριμένα, στην παρούσα εργασία προσεγγίζεται συστημικά η έννοια της επικοινωνίας, μελετάται η αναπαραγωγή του συστήματος επικοινωνία στο σύστημα σχολείο, όπου η οικογένεια και η σχολική κοινότητα κατέχουν εξέχοντα ρόλο. Επιχειρείται η ανάδειξη της σημαντικότητάς του συστήματος επικοινωνία για σωστή και αποτελεσματική παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Επισημαίνεται η αναγκαιότητα της συστημικής προσέγγισης, λόγω των αδυναμιών της αναλογικής σκέψης και γίνεται παρουσίαση των αντιπροσωπευτικότερων θεωριών όπως αυτές προκύπτουν από τη σχετική βιβλιογραφία. Η βελτίωση της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών καθορίζεται σε σημαντικό βαθμό από τις επιδεξιότητες στο χειρισμό των ανθρώπων, στη δυνατότητα επικοινωνίας και ευαισθητοποίησης στις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου, αλλά και από τη θετική στάση, την επιθυμία, δηλαδή, για σωστή και αποτελεσματική παροχή των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Ο ρόλος των στελεχών της εκπαίδευσης ως προς την επικοινωνία στη σχολική μονάδα είναι όχι μόνο πρωταρχικός, αλλά αποτελεί τη βάση που θα στηρίξει όλο το οικοδόμημα. Από την επικοινωνία ωφελούνται τα ίδια τα άτομα, η σχολική μονάδα και η κοινωνία ολόκληρη. Η παρούσα μελέτη δύναται να αποτελέσει την αρχή μίας περαιτέρω ερευνητικής μελέτης σε ποικίλα χωροχρονικά πλαίσια. Παρέχεται σε κάθε ενδιαφερόμενο η δυνατότητα της πληροφόρησης και μίας πιθανής περαιτέρω διερεύνησης.

masterThesis

School (EL)
Organization (EL)
Education (EL)
Σχολείο (EL)
Εκπαίδευση (EL)
Σύστημα (EL)
Systemic (EL)
Επικοινωνία (EL)
Οργανισμός (EL)
Συστημική (EL)
System (EL)
Communication (EL)


2014


2015-11-19T10:49:10Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.