Η Σχολική Επίδοση των παιδιών μεταναστών σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκριτικά με τους γηγενείς μαθητές- Μελέτη-περίπτωσης Νομού Ζακύνθου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Σχολική Επίδοση των παιδιών μεταναστών σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκριτικά με τους γηγενείς μαθητές- Μελέτη-περίπτωσης Νομού Ζακύνθου

Πόθος, Διονύσιος - Νικόλαος

Γκόβαρης, Χρίστος

masterThesis

2011
2015-11-19T10:49:23Z


Στην παρούσα εργασία προσπαθούμε να συσχετίσουμε τη σχολική επίδοση μαθητών οικονομικών μεταναστών και γηγενών μαθητών σε Γυμνάσια του Νομού Ζακύνθου, για να δούμε αν οι μαθητές μεταναστών αντιμετωπίζουν κάποιες εκπαιδευτικές δυσκολίες σε σχέση με τους γηγενείς μαθητές και σε ποιό βαθμό, ώστε να προταθούν μέτρα πρόληψης για την καλύτερη ένταξη και ενσωμάτωση τους στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος. Αρχικά, περιγράφεται το θεωρητικό πλαίσιο της μετανάστευσης, της ένταξης και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Ακολουθεί η καταγραφή των στοιχείων των σχολείων της Ζακύνθου και η παρουσίαση του τρόπου διεξαγωγής της έρευνας και των ευρημάτων της. Για την προσέγγιση του θέματος της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική διερεύνηση με μέσο συλλογής των δεδομένων το εργαλείο της συνέντευξης, φιλοδοξώντας έτσι να αναδείξουμε τα προβλήματα που συνδέονται με την παρουσία των παιδιών των μεταναστών στα δημόσια σχολεία μέσα από την οπτική των εκπαιδευτικών και να παρουσιάσουμε τις λύσεις που προτείνουν, ως οι πλέον άμεσοι αποδέκτες αυτών των προβλημάτων. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών οι δυσκολίες των μεταναστών μαθητών σε σχέση με τους γηγενείς εστιάζονται κυρίως: • Στην άγνοια της ελληνικής γλώσσας από τους μετανάστες μαθητές. • Στη δομή και λειτουργία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (έλλειψη κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος, οργάνωση και λειτουργία των φροντιστηριακών τμημάτων και τάξεων υποδοχής , επιμόρφωση εκπαιδευτικών, έλλειψη οργάνωσης πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων στα σχολεία).• Στην έλλειψη κατάλληλου διδακτικού/εποπτικού υλικού.• Στο οικογενειακό περιβάλλον (συμμετοχή γονέων, άγνοια της ελληνικής γλώσσας από τους γονείς, προβλήματα διαβίωσης).
This present research attempts to correlate the school performance of the junior high school immigrant students in comparison to the Greek students of the island of Zakynthos in order to see what education inequalities and difficulties they face in comparison to the local students. At the beginning of this research there is a description of the theoretical reference of immigration, integration and multicultural and intercultural education, the presentation of the educational facts of the island followed by the research. Structured interviews where used as the methodological tool of the research whose subjects were school principals of the total number of junior high schools operating in the island of Zakynthos. By analyzing the results of the interviews, we come to the conclusion that the factor of language, the structure and operation of the Greek Educational system, the lack of appropriate educational material and the family environment are some of the major factors which lead to inequalities and negative educational effects. (EN)


Σχολική επίδοση
Children of immigrants
Secondary education
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Intercultural education
Παιδιά μεταναστών
Διαπολιτισμική
School performance

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.