Μεταξύ σιωπής και λόγου: μια ανθρωπολογική προσέγγιση του καρκίνου του μαστού

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

Μεταξύ σιωπής και λόγου: μια ανθρωπολογική προσέγγιση του καρκίνου του μαστού (EL)

Βαρελάκη, Φάλια - Παύλος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας. Κοινωνική και Ιστορική Ανθρωπολογία. (EL)

Ο καρκίνος του μαστού δεν είναι ασθένεια την σύγχρονης εποχής. Ωστόσο ο φόβος των γυναικών έχει κλιμακωθεί έντονα τα τελευταία χρόνια καθώς ο καρκίνος του μαστού έχει γίνει πλέον ορατός. Η παρούσα εθνογραφική έρευνα επιχειρεί να εντοπίσει και να αποσαφηνίσει τους τρόπους με τους οποίους διαμορφώνονται τα νοήματα του καρκίνου του μαστού μέσα από τις αντιλήψεις και τις πρακτικές των υποκειμένων που βιώνουν την εμπειρία της ασθένειας, ενώ παράλληλα να αναδείξει το διάλογο που αναπτύσσεται μέσα από το λόγο ή/και τη σιωπή ανάμεσα στην προσωπική βιωματική εμπειρία, την κοινωνική πραγματικότητα και την ιατρική. Ο καρκίνος του μαστού μελετάται μέσα από τις κοινωνικές διαδικασίες στις οποίες εντοπίζεται και από τις οποίες επηρεάζεται, αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά με τις συμβολικές σημασίες που αναπτύσσονται και τις υποκειμενικότητες που συγκροτούνται. Τέλος, τα προσωπικά βιώματα, οι αφηγήσεις των ασθενών και οι πολιτικές του σώματος αναδεικνύουν ζητήματα βιοεξουσίας και ιατρικοποίησης του σώματος δημιουργώντας μια ποικιλία νοημάτων που απαιτούν την προσοχή μας.

masterThesis

Biopolitic (EL)
Discourse (EL)
Silence (EL)
Καρκίνος του μαστού (EL)
Λόγος (EL)
Βιωμένη εμπειρία (EL)
Βιοπολιτική (EL)
Lived experience (EL)
Breast cancer (EL)
Σιωπή (EL)


2015


2015-11-19T10:50:26Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.