“The Position Of The Arab Women In European Societies. Protection Of Their Rights In The European Convention Of Human Rights”

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

“The Position Of The Arab Women In European Societies. Protection Of Their Rights In The European Convention Of Human Rights” (EL)

ΓΚΑΣΗ, ΘΕΟΔΩΡΑ - ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ

Με την εξέταση της θέσης των γυναικών στις σύγχρονες κοινωνίες, είναι προφανές στον καθένα ότι υπάρχουν τεράστιες διαφορές από τη θέση των γυναικών στην Ευρώπη, από τη θέση των Αράβων γυναικών στις ισλαμικές χώρες και της θέσης των γυναικών στις αραβικές χώρες της ΕυρώπηςΗ ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι μια έννοια που υπάρχει από τα αρχαία χρόνια, και μέσα από τους αιώνες που έχει δοθεί διαφορετική χροιά. Η αρχαία έννοια της «ανθρώπινης Dignitas» (Stephanie Hennette-Vauchez, 2011), ήταν ως επί το πλείστον βασίζεται στην ιδέα της παροχής με δικαιώματα για τους ανθρώπους. Η έννοια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας έχει δοθεί μεγάλη σημασία μετά το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, όπως οι αγριότητες προς το ανθρώπινο είδος ήταν πολλές και η ανάγκη για τη δημιουργία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ήταν επιφανείς. Εκείνη τη στιγμή έγινε αντιληπτό ότι η έννοια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν είναι μια έννοια που ήταν σαφής τόσο στο μυαλό των κυβερνήσεων και των πληθυσμών. Σήμερα, η έννοια χρησιμοποιείται με σκοπό την παροχή δικαιωμάτων και την ίδια στιγμή τις υποχρεώσεις προς το ανθρώπινο είδος. Είναι αυτή η έννοια που έχει ενσωματωθεί σε όλα τα υπογράφοντα κείμενα και συνθήκες, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει τα βασικά δικαιώματα των ανθρώπων. Αυτά τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που παρέχεται σε όλους τους ανθρώπους, και ιδιαίτερα οι λιγότερο ισχυρές, όπως είναι τα παιδιά και τις γυναίκες. Μια μειονότητα των γυναικών που όλα αυτά τα χρόνια είχε θεωρηθεί ως λιγότερο τυχεροί, λόγω των θρησκευτικών πεποιθήσεών τους και λόγω της θέσης τους στις χώρες προέλευσής τους, οι αραβικές γυναίκες που πρέπει να υπακούει στον κανόνα του Ισλάμ. Το Ισλάμ, όπως είναι πιο γνωστό, είναι μια θρησκεία που πιστεύει ότι υπάρχει μόνο ένας Θεός, και ότι οι αντιξοότητες του Θεού μεταφέρεται στους ανθρώπους μέσα από το Κοράνι, αλλά και μέσω της Sunnah και το Hadith, που είναι οι διδασκαλίες του Τελευταία Προφήτης Μωάμεθ. Οι άνθρωποι που πιστεύουν σε αυτή τη δεύτερη μεγαλύτερη θρησκεία στον κόσμο, γνωστό και ως μουσουλμάνοι. Το Ισλάμ, αν και για κάποιον που δεν είναι ειδικός ή ένας πιστός θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια θρησκεία, όπως όλοι είμαστε σε γνωριμία με. Στις χώρες της Ανατολικής χριστιανισμός είναι η κυρίαρχη θρησκεία, και υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ της θρησκείας και της κοινωνίας των υποθέσεων των χωρών. Η εκκλησία, τόσο η Ορθόδοξη και η Καθολική, ακόμα κι αν είναι πολύ σεβαστή και η γνώμη και η βοήθειά τους είναι απαίτησαν όταν χρειάζεται, δεν παίζει ενεργό ρόλο στη διακυβέρνηση της χώρας ή την κατασκευή των διοικητικών οργάνων ή τη νομοθεσία του Τα κράτη. Στις ισλαμικές χώρες, από την άλλη πλευρά, η θρησκεία παίζει πρωτεύοντα ρόλο σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής των μουσουλμάνων. Είναι σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο, και πιο συγκεκριμένα μέσω της Σαρία, που είναι το ισλαμικό νόμο, και η Fiqh, η οποία είναι η ισλαμική νομολογία, ότι η κάθε πτυχή των κοινωνιών, ακόμα και σύγχρονα, κατασκευάζονται και να ρυθμίζονται. Κατά συνέπεια, στο πρώτ
Human dignity is a concept that exists from the ancient years, and through the centuries it has been accorded different connotations. The ancient concept of “human dignitas” (Stephanie Hennette-Vauchez, 2011), was mostly based on the idea of providing with rights to the people. The notion of human dignity has been given great importance after the end of World War II, as the atrocities towards the human kind were numerous and the need to establish the human rights was eminent. At that moment it was realized that the concept of human dignity and of human rights was not a notion that was clear both in the minds of governments and of populations. Nowadays, the concept is utilized in order to provide rights and at the same time obligations towards the human kind. It is this notion that has been embodied in all the signatory texts and Treaties, in an effort to safeguard the basic rights of people. These rights and obligations are accorded to all people, and especially the less powerful ones, as are children and women.A minority of women that over the years have been considered as less fortunate, because of their religious beliefs and because of their position in their origin countries, are Arab women who must obey the rule of Islam.The Islam, as it is most commonly known, is a religion that believes that there is only one God, and that God’s predicaments are transferred to people through the Qur’an and also through the Sunnah and the Hadith, which are the teachings of The Last Profet Muhammad. People who believe to this second biggest religion in the world are known as Muslims. The Islam, although for someone who is not an expert or a believer could be considered as a religion as we all are in acquaintance with. In Eastern countries Christianity is the dominant religion, and there is a distinct separation between the religion and the civil affairs of the countries. The church, both the Orthodox and the Catholic, even though they are greatly respected and their opinion and help is demanded when needed, does not play an active role on the governance of the country or the construction of the administrative institutions or the legislation of the states. In Islamic countries, on the other hand, the religion plays a predominant role in every aspect of the everyday life of the Muslims. It is according to the Islamic rule, and more specifically through the Sharia, which is the Islamic law, and the Fiqh, which is the Islamic jurisprudence, that the every aspect of the societies, even modern ones, are constructed and regulated. As a consequence, in the first part of the dissertation, in order to be able to understand the position of Arab women in our modern societies, we must induct, firstly, an examination of their position according to the Islamic religion and legislation, and then a comparison of women in European societies.As we have already mentioned, the notion and principle of human dignity, and consequently the dignity of women, has been regulated trough many signatory texts trough the years. For the purpose of being able to conclude whether the provisions of the European Convention of Human Rights (ECHR) protect Arab women, in the second part of the dissertation, we must examine the relevant provisions of the Convention, what is their exact drawing and framework, the relevant jurisprudence concerning the rights of women and more specifically Arab women. After this previous studying we would be able to research if this legal framework is providing with sufficient protection and safeguard the rights of Arab women inside the European countries.By examining the position of women in modern societies, it is apparent to anyone that there are enormous discrepancies of the position of women in Europe, of the position of Arab women in Islamic countries and of the position of Arab women in European countries. We understand that there exists a three dimensional situation concerning the position of women in our societies and in order to be able to conclude whether there exist in reality any differences we must try to understand and examine every situation separately.

masterThesis

Human rights (EL)
ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΡΑΒΙΣΑΣ (EL)
Position (EL)
ΑΡΑΒΙΣΑ (EL)
Ανθρώπινα δικαιώματα (EL)
Arab Women (EL)


2012


2015-11-19T10:54:16Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.