Ψηφιακές εφαρμογές τέχνης για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας: η περίπτωση της δημοτικής πινακοθήκης Λαμίας "Κοντόπουλος Αλέκος"

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ψηφιακές εφαρμογές τέχνης για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας: η περίπτωση της δημοτικής πινακοθήκης Λαμίας "Κοντόπουλος Αλέκος"

Ζιώγα, Ηλιάνα - Νικόλαος

Οικονόμου, Μαρία

masterThesis

2013
2015-12-16T15:15:07Z


Το περιεχόμενο της παρούσας εργασίας αφορά τη δημιουργία ψηφιακής εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, με θέμα τη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας «Αλέκος Κοντόπουλος». Ειδικότερα, το θεωρητικό μέρος στο οποίο βασίστηκε η δημιουργία της ψηφιακής εφαρμογής, αφορά τη σχέση του παιδιού με το παιχνίδι και τη σημασία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού, σύμφωνα με τις ψυχολογικές και παιδαγωγικές θεωρίες. Ακόμη, μελετήθηκε η σχέση του παιδιού προσχολικής ηλικίας με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσω των ερεθισμάτων που λαμβάνει από το κοινωνικό, οικογενειακό, σχολικό περιβάλλον. Στη συνέχεια, μελετήθηκε η τέχνη ως εκφραστικό μέσο των συναισθημάτων των δημιουργών της, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της κοινωνίας. Παράλληλα, μελετήθηκε πως αντιλαμβάνονται την τέχνη τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ώστε η ψηφιακή εφαρμογή να τους παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Η δημιουργία της ψηφιακής εφαρμογής ο «μαγικός κόσμος της Πινακοθήκης», βασίζεται στις αρχές της μουσειοπαιδαγωγικής, σύμφωνα με την οποία η μουσειακή εμπειρία, που βιώνει ο επισκέπτης, είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη μελλοντική στάση του σε σχέση με τους πολιτιστικούς οργανισμούς. Έτσι, η ψηφιακή εφαρμογή και η πρακτική εφαρμογή της σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, ανέδειξε τον εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα που κατέχει, για την γνωριμία των παιδιών με έναν πολιτιστικό χώρο αλλά κα την κατανόηση σύνθετων εννοιών τέχνης. Ακόμη, λειτούργησε ενθαρρυντικά για μελλοντική επίσκεψη του κοινού, στο χώρο της Πινακοθήκης.


Πολιτισμός
Εκπαίδευση
Ηλεκτρονικό παιχνίδι
Εκπαιδευτική εφαρμογή
Τεχνολογία
Computer game
Education
Technology
Educational game
Culture

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας. Πολιτισμική Πληροφορική.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.