"Μετά - δρόμος": δημιουργία βίντεο για τη φωτογραφία δρόμου στην Ελλάδα σήμερα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2015 (EL)

"Μετά - δρόμος": δημιουργία βίντεο για τη φωτογραφία δρόμου στην Ελλάδα σήμερα (EL)

Χριστιανού, Ιωάννα - Αθανάσιος

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας. Πολιτισμική Πληροφορική. (EL)

Η επιλογή του θέματος της δημιουργίας βίντεο για τη Φωτογραφία Δρόμου στην Ελλάδα σήμερα, αρχικά ξεκίνησε από προσωπικό ενδιαφέρον και ενασχόληση με τη φωτογραφία από τη μια σε πρακτικό επίπεδο, από παρακολούθηση μαθημάτων «καλλιτεχνικής» φωτογραφίας στο παρελθόν και από την άλλη σε θεωρητικό επίπεδο , το ενδιαφέρον για το σημασιολογικό πλαίσιο της φωτογραφίας ως μια μορφή τέχνης. Συγκεκριμένα, επιλέχθηκε το είδος της Φωτογραφίας Δρόμου, επειδή θεωρείται ένα διαχρονικό είδος φωτογραφίας με πολύ σημαντικούς εκπροσώπους και αξιόλογο καλλιτεχνικό έργο που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Επίσης, το ρεύμα της Φωτογραφίας Δρόμου έχει δεχτεί αρκετές αρνητικές κριτικές και αμφισβητήσεις , αρχικά από το ίδιο το όνομα του ρεύματος και επιπλέον έχει γίνει λόγος για το αν ανήκει ως είδος στην καλλιτεχνική φωτογραφία και δημιουργία. Αυτό το γεγονός αποτέλεσε πρόκληση στο να ασχοληθεί κανείς και να ερευνήσει την ουσία του φωτογραφικού ρεύματος καθώς και την εξέλιξη του μέσα στα χρόνια. Ο στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να αναδειχτεί η Ελληνική Φωτογραφία Δρόμου ως ένα σημαντικό είδος φωτογραφίας με έντονα καλλιτεχνικά στοιχεία αλλά να αναδείξει και τους δημιουργούς που κρύβονται πίσω από αυτές τις δημιουργίες, με τη χρήση του animation σε κάποια σημεία των φωτογραφιών εμψυχώνοντας τις φωτογραφίες ,που αυτό αποδεικνύει τη διατήρηση τους στο χρόνο παρόλο που οι στιγμιαίες λήψεις ανήκουν στο παρελθόν. Η μεταπτυχιακή διατριβή χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής αναφέρεται στο θεωρητικό πλαίσιο γύρω από την έννοια της Φωτογραφίας Δρόμου και την εξέλιξη της. Συγκεκριμένα, το πρώτο κεφάλαιο κάνει μια ιστορική αναδρομή στους εκπροσώπους της φωτογραφίας ντοκουμέντο και της άμεσης φωτογραφίας που προηγήθηκαν της Φωτογραφίας Δρόμου αλλά επηρέασαν εξίσου τη δημιουργία αυτού του ρεύματος και στο τέλος γίνετε αναφορά στους πιο σημαντικούς Φωτογράφους Δρόμου που καθιέρωσαν αυτό το είδος φωτογραφίας. Το δεύτερο κεφάλαιο συνεχίζει αντίστοιχα με την Ελληνική Φωτογραφία, κάνοντας μια αναφορά στους καθιερωμένους Έλληνες Φωτογράφους που επηρέασαν την εξέλιξη της φωτογραφίας, τη φωτογράφο Έλλη Σεραιδάρη, τους στρατευμένους φωτογράφους, Σπύρο Μελέτζη, Κώστα Μπαλάφα και Βούλα Παπαϊωάννου καθώς και τον μεταγενέστερο σημαντικό φωτογράφο Κωνσταντίνο Μάνο. Επίσης, γίνετε αναφορά στους θεσμούς της Φωτογραφίας που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της, όπως η Ε.Φ.Ε., το Φωτογραφικό Κέντρο Αθηνών και ο Φωτογραφικός Κύκλος. Στο τέλος του κεαφαλαίου, γίνετε αναφορά σε νέους Έλληνες Φωτογράφους μετά τη δεκαετία του 1980.Συνεχίζοντας, το τρίτο κεφάλαιο εστιάζει στην έννοια της Φωτογραφίας Δρόμου, τον ορισμό αλλά και τους προβληματισμούς πάνω στην έννοια του ορισμού της. Επίσης, γίνετε μια αντιπαραβολή ανάμεσα στο Φωτορεπορτάζ και τη Φωτογραφία Δρόμου, τις διαφορές αλλά και τις παρερμηνείες που δημιουργούνται από τον συσχετισμό τους. Στο τέλος του τρίτου κεφαλαίο, τίθεται ένα ερώτημα για το αν η Φωτογραφία Δρόμου είναι τέχνη ή τεχνική. Το δεύτερο μέρος αφορά το πρακτικό κομμάτι της μεταπτυχιακής διατριβής με τη δημιουργία του βίντεο για τη Φωτογραφία Δρόμου στην Ελλάδα σήμερα. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην έρευνα πριν τη δημιουργία του βίντεο. Αρχικά, γίνετε αναφορά στην επιλογή και τους στόχους της μεταπτυχιακής διατριβής ,καθώς επίσης και για την δημιουργία τη αφήγησης του βίντεο. Στη συνέχεια, αναφέρονται βιογραφικά στοιχεία των φωτογράφων δρόμου που επιλέχθηκαν και παραχώρησαν φωτογραφίες τους προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία του βίντεο. Το δεύτερο κεφάλαιο, επικεντρώνεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά υλοποίησης του βίντεο, αναλύοντας όλα τα βήματα που ακολουθήθηκαν για τη δημιουργία του με τη βοήθεια των προγραμμάτων του “Photoshop”, του “After Effects” και του “Premiere Pro CS6”. Tέλος, το τρίτο κεφάλαιο αποτελεί την ουσία της δημιουργίας του βίντεο καθώς αναφέρει το αρχικό σκεπτικό για τη δημιουργία του και τον επαναπροσδιορισμό του. Στη συνέχεια , αναλύει σταδιακά όλο το βίντεο από φωτογραφία σε φωτογραφία .Επίσης, επεξηγεί την επιλογή του ήχου και το νόημα της αφήγησης. Η μεταπτυχιακή διατριβή ,ολοκληρώνεται με το τελευταίο κεφάλαιο “αντί επιλόγου” για να παραθέσει κάποια στοιχεία σχετικά με την «καλλιτεχνική» φωτογραφία της μετανεωτερικής ελληνικότηταs.

masterThesis

Photography (EL)
Greece (EL)
Greek photography (EL)
Δρόμος (EL)
Video (EL)
Βίντεο (EL)
Ελλάδα (EL)
Street (EL)
Animation (EL)
Φωτογραφία (EL)
Ελληνική φωτογραφία (EL)
Κίνηση (EL)


2015


2015-12-16T15:15:56Z

Μυτιλήνη




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.