Αξιοπιστία και εγκυρότητα της ελληνικής έκδοσης της κλίμακας αυτεπάρκειας για μαθητές δημοτικού σχολείου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Reliability and validity of the greek edition of the self-efficacy scale for primary school students (EL)
Αξιοπιστία και εγκυρότητα της ελληνικής έκδοσης της κλίμακας αυτεπάρκειας για μαθητές δημοτικού σχολείου (EL)

Πολιτάκη, Χριστίνα

aegean

The aim of this study was the adaptation of the Children’s Self-efficacy Scale (Martinelli, Bartholomeu, Caliatto & Sassi, 2009), a measuring tool of children' s self-efficacy, and the analysis of psychometric features and factorial structure of the scale on a Greek sample. In the survey participated 240 students of the last four grades of elementary school. The participants, apart from said measuring tool, they also completed The Core Self-Evaluations Scale (CSES), the Rosenberg's Self-Esteem Scale and the Big Five Questionnaire for Children (BFQ-C). In order to investigate the factorial structure of the measure we used confirmatory factor analysis. In the research, three different models of factorial structure were tested: a) a one-factor model, where all items loading on one general self - efficacy factor b) a two-factor model proposed by the constructors which includes two independent factors, self-efficacy for studying and self-efficacy for academic performance and c) a bifactor model, where all items load simultaneously onto one general factor as well as onto their two latent variables. The results showed that the last model (bifactor model) fitted the Greek data better. Additional studies on the assessment of reliability and validity have also shown that the Children's Self-efficacy Scale has very good internal consistency as well as convergent and divergent validity. The scale’s good psychometric properties were confirmed for the Greek population, suggesting that its translation and adaptation to the Greek language yield a valid and reliable tool.
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την προσαρμογή του ερωτηματολογίου Children’s Self-efficacy Scale (Martinelli, Bartholomeu, Caliatto & Sassi, 2009), ενός εργαλείου μέτρησης της αυτεπάρκειας των παιδιών, και την ανάλυση των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών και της παραγοντικής δομής της κλίμακας σε δείγμα ελληνικού πληθυσμού. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 μαθητές των τεσσάρων τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου. Οι συμμετέχοντες, εκτός από το υπό εξέταση εργαλείο, συμπλήρωσαν και το The Core Self – Evaluations Scale (CSES), την Κλίμακα Αυτοεκτίμησης Rosenberg και το Ερωτηματολόγιο των Πέντε Παραγόντων για Παιδιά (BFQ-C). Για τη διερεύνηση της δομής της κλίμακας χρησιμοποιήθηκε η επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων. Στο πλαίσιο της έρευνας αξιολογήθηκαν τρία διαφορετικά μοντέλα παραγοντικής δομής: α) ένα μονοπαραγοντικό μοντέλο, όπου όλα τα στοιχεία φορτώνουν σε έναν γενικό παράγοντα αυτεπάρκειας β) ένα δισδιάστατο μοντέλο, που προτείνεται από τους κατασκευαστές και περιλαμβάνει δύο ξεχωριστούς παράγοντες, την αυτεπάρκεια για τη μελέτη και την αυτεπάρκεια για την ακαδημαϊκή επίδοση και γ) ένα μοντέλο bifactor, όπου όλα τα στοιχεία φορτώνουν ταυτόχρονα τόσο σε έναν γενικό παράγοντα όσο και στις δύο λανθάνουσες μεταβλητές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα το τελευταίο μοντέλο (bifactor model) είναι αυτό που προσαρμόζεται καλύτερα στα δεδομένα του ελληνικού δείγματος. Επιπρόσθετες μελέτες για την αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας έδειξαν επίσης ότι η κλίμακα Children’s Self-efficacy Scale έχει πολύ καλή εσωτερική συνοχή καθώς επίσης και συγκλίνουσα και αποκλίνουσα εγκυρότητα. Οι καλές ψυχομετρικές ιδιότητες της κλίμακας επιβεβαιώθηκαν για τον ελληνικό πληθυσμό, καθιστώντας έγκυρη και αξιόπιστη τη χρήση της, έτσι όπως έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί στην ελληνική γλώσσα.

masterThesis

Επιβεβαιωτική Ανάλυση Παραγόντων (EL)
Αυτεπάρκεια (EL)
Bifactor Model (EL)
Self-efficacy (EL)
Confirmatory factor analysis (EL)
Προσαρμογή Κλίμακας (EL)
Children’s Self-efficacy Scale (EL)


2017-05-30


2017-09-28T05:23:19Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.