Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Εκπαιδευτικός σχεδιασμός e-learning για εφαρμογές στην επαγγελματική κατάρτιση (EL)
E-learning instructional design in training (EL)

Μαυρουδή, Ελισάβετ

aegean

Ενώ η τεχνολογία σήμερα προσφέρει μία ποικιλία δυνατοτήτων για ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων που μπορούν να γίνουν σε μεγάλο βαθμό συμμετοχικά, βιωματικά, να εμπλέξουν το μαθητευόμενο και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του αμείωτο, να είναι –κατά συνέπεια- αποτελεσματικά, κάτι τέτοιο συχνά δεν επιτυγχάνεται. Η πρόκληση για το e-learning, όπως και γενικά για οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, είναι η κατασκευή μαθημάτων με τρόπους που να είναι συμβατοί με τις διεργασίες μέσω των οποίων ο άνθρωπος μαθαίνει. Το κλειδί γι’ αυτό το σημείο αποτελεί ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός. Ο χώρος της η-μάθησης είναι πολυδιάστατος καθώς αποτελεί πεδίο συγκερασμού θεωριών/μοντέλων/πρακτικών μάθησης, τέχνης, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας. Η παρούσα εργασία εστιάζει στο κομμάτι της μάθησης για επαγγελματική κατάρτιση ενηλίκων, με ιδιαίτερη έμφαση στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Αρχικά, έγινε η ανάπτυξη του θεωρητικού πλαισίου, με ιδιαίτερη έμφαση στη βασισμένη σε σενάρια η-μάθηση (Scenario-Based e-Learning), ενώ στο δεύτερο μέρος της εργασίας, με βάση τα όσα επισημάνθηκαν στο θεωρητικό πλαίσιο, έγινε σχεδιασμός/υλοποίηση/πειραματική δοκιμή και αποτίμηση ενός η-μαθήματος επαγγελματικής κατάρτισης, το οποίο προσομοιώνει τη διεξαγωγή μίας εικονικής συνέντευξης επιλογής προσωπικού. Σχεδιάστηκε μία μικρής κλίμακας πιλοτική έρευνα σε ομάδα φοιτητών/φοιτητριών του ΤΕΠΑΕΣ οι οποίοι κλήθηκαν να δοκιμάσουν το η-μάθημα, με στόχο τη διαμορφωτική αξιολόγηση αυτού. Αρχικά, δόθηκε στους συμμετέχοντες ένα εύλογο χρονικό διάστημα να ασχοληθούν με το η-μάθημα/εικονική συνέντευξη, και στη συνέχεια τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο αποτίμησής του. Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια με βασικούς άξονες τις πρώτες εντυπώσεις –θετικές και αρνητικές– των φοιτητών και των φοιτητριών από το η-μάθημα και προτάσεις για τη βελτίωσή του. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Οι συμμετέχοντες υποδέχτηκαν το μάθημα με πολύ ενδιαφέρον. Σε πολύ υψηλό ποσοστό δήλωσαν ότι το βρήκαν ευχάριστο αλλά και χρήσιμο. Επιπλέον, επισημάνθηκαν ατέλειες στο σχεδιασμό και έγιναν προτάσεις για βελτίωση του η-μαθήματος. Τα συμπεράσματα από αυτή την πιλοτική έρευνα μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να καθοδηγήσουν το επανασχεδιασμό του μαθήματος για την παραγωγή μιας βελτιωμένης έκδοσης του, η οποία θα μπορούσε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί σε μία μεγαλύτερης κλίμακας έρευνα.

masterThesis

Instructional Design (EL)
Training (EL)
Επαγγελματική κατάρτιση (EL)
e-learning (EL)
η-μάθηση (EL)
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός (EL)


2015-12-17


2017-10-03T12:45:11Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.