Οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας για τη διδασκαλία των μαθηματικών και φυσικών επιστημών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας για τη διδασκαλία των μαθηματικών και φυσικών επιστημών (EL)

Καρακατσάνη, Φωτεινή

aegean

Η χρήση των μαθηματικών για την εξερεύνηση της φύσης έχει αποδειχτεί πολύ σημαντική, καθώς τα μαθηματικά βοηθούν στη διατύπωση των ορισμών, των νόμων, στην κωδικοποίηση των παρατηρήσεων και στις μετρήσεις. Πολλά απ’ τα φαινόμενα της φύσης ενοποιούνται με τη βοήθεια των Μαθηματικών, με αποτέλεσμα τη σε βάθος κατανόησή τους (Κόκκοτας, 2004). Η ‘‘συμμαχία’’ μεταξύ της φυσικής και των μαθηματικών έχει μεγάλη ιστορία, που χρονολογείται από αιώνες πριν. Η φυσική παρέχει στα μαθηματικά προβλήματα με ενδιαφέρον για διερεύνηση και τα μαθηματικά παρέχουν στη φυσική ισχυρά εργαλεία για να τα χρησιμοποιήσει κατά την ανάλυσή τους (Rutherford & Ahlgren, 1990, βλ. Bursal & Paznokas, 2006). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να διευκολύνει τους μαθητές στην κατασκευή της γνώσης με βάση τις υπάρχουσες γνωστικές τους δομές και να τους ενθαρρύνει στην κατασκευή πιο αποτελεσματικών και ποιοτικά ανώτερων μαθηματικών λύσεων (Καφούση & Καΐλα, 2003). Με την εξέλιξη της γνωστικής επιστήμης και της γνωστικής ψυχολογίας αναδεικνύεται επίσης η επίδραση των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών στον τρόπο διδασκαλίας των μαθηματικών και τελικά στον τρόπο μάθησης των εκπαιδευομένων. Κάθε μαθηματικός αντιλαμβάνεται την επιστήμη του και τη διδακτική της με διαφορετικό τρόπο, σύμφωνα με τον οποίο προσεγγίζει τα μαθηματικά προβλήματα και επιλέγει τη γνωστική στρατηγική που χρησιμοποιεί. Οι πεποιθήσεις του δηλαδή καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο διδάσκει, χειρίζεται τις μαθηματικές γνώσεις και επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους. Μεγάλο τμήμα της σύγχρονης έρευνας για τη μαθηματική εκπαίδευση ασχολείται με αυτές τις πεποιθήσεις και το επάγγελμα του μαθηματικού εν γένει (Κωστίνος, 2012). Η ευθύνη του παιδαγωγού στην πορεία αυτή είναι να παρουσιάσει-μεταδώσει τη γνώση, διασαφηνίζοντας τα όρια του ανθρώπου πάνω στη φύση, και τη φύση του, και καταδεικνύοντας το μέτρο και την έκταση της χρησιμότητας των Φυσικών Επιστημών με τέτοιο τρόπο, ώστε να διαφυλάσσεται η ακεραιότητα και ισορροπία του οικοσυστήματος. Χρειάζεται να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στη σύγχρονη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, ώστε να μην αναπαραγάγουμε το τεχνοκρατικό και καταστρεπτικό μοντέλο σκέψης, που έχει σήμερα εδραιωθεί και εισχωρήσει στις επιστήμες, τείνοντας να αλλοτριώσει τις έννοιες, τις αξίες και τους σκοπούς τους (Χατζίκου & Μαρκόπουλος, 2015). Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι η μελέτη των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη διδασκαλία τους, καθώς και ο εντοπισμός των ομοιοτήτων αλλά και των διαφορών που εμπεριέχονται σ’ αυτές τις πεποιθήσεις.

masterThesis

Πεποιθήσεις (EL)
Maths (EL)
Πρωτοβάθμια (EL)
Beliefs (EL)
Φυσική (EL)
Science (EL)
Μαθηματικά (EL)


2016-12-08


2017-10-10T12:18:40Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.