Ημερολόγια εκφοβισμού: η χρήση του ντοκιμαντέρ από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την πρόληψη και την ευαισθητοποίηση μαθητών / μαθητριών στο φαινόμενο του ενδοσχολικού εκφοβισμού

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Calendars of Bullying: the use of documentary film-making by primary teachers, as a tool for the prevention and awareness of bullying at school (EL)
Ημερολόγια εκφοβισμού: η χρήση του ντοκιμαντέρ από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την πρόληψη και την ευαισθητοποίηση μαθητών / μαθητριών στο φαινόμενο του ενδοσχολικού εκφοβισμού (EL)

Αλεβίζος, Στέφανος

aegean

Η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη σε συνδυασμό με τον εξίσου γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης της εκπαίδευσης και σε συνδυασμό με την ύπαρξη νέων, σύγχρονων και ευέλικτων μεθόδων διδασκαλίας, συνθέτουν ένα ευρύτερο πλαίσιο ανάπτυξης και εξέλιξης της ποιότητας των διαδικασιών διδασκαλίας και μάθησης. Η χρήση νέων οπτικοακουστικών και διαδραστικών μέσων, εδραιώνει σχολεία σύγχρονα και κάνει ελκυστική την εκπαιδευτική διαδικασία τόσο σε εκπαιδευόμενους όσο και εκπαιδευτές. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση τη σημασίας της χρήσης του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ στην εκπαιδευτική πράξη και το κατά πόσο η προβολή του στη σχολική αίθουσα, μπορεί να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς ώστε να μιλήσουν για τα σύγχρονα, κοινωνικά φαινόμενα που εκδηλώνονται σε πολλές σχολικές κοινότητες. Η επιλογή του κατάλληλου ντοκιμαντέρ εξαρτάται από το υπό διερεύνηση θέμα, από την ομάδα /στόχο στην οποία απευθύνεται και από τα μέσα προβολής (υλικοτεχνικός εξοπλισμός) στη σχολική αίθουσα. To ντοκιμαντέρ "Ημερολόγια Εκφοβισμού" ή “Bullying Diaries” επιλέχθηκε ως εργαλείο για μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη τους με τους μαθητές τους για το το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ή bullying. Το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, περιγράφεται σε επίπεδο περιεχομένου ενώ αναλύεται και η μεθοδολογία χρήσης του μέσα στην τάξη. Επιπροσθέτως, το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού αναλύεται εκτενώς, όπως επίσης και η ανάγκη ευαισθητοποίησης των μαθητών / μαθητριών απέναντι στα συναισθήματα του παιδιού που βιώνει εκφοβισμό. Σκοπός: Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη μελέτη του εάν και πόσο διευκολύνθηκαν οι εκπαιδευτικοί στο να μιλήσουν για το το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ή bullying, με τη χρήση του ντοκιμαντέρ "Ημερολόγια Εκφοβισμού" ή “Bullying Diaries” (https://www.youtube.com/watch?v=NkaLAY90H00). Μεθοδολογία: Διατέθηκαν 120 ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς διαφόρων σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας. Στην ανάλυση των δεδομένων που συλλέχτηκαν από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών έγινε συνδυασμός των ερευνητικών μεθόδων της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. (Αναλυτικά παρουσιάζεται το εργαλείο συλλογής δεδομένων και η μέθοδος επεξεργασίας τους). Αποτελέσματα: Η ποιοτική έρευνα ανέδειξε ότι αναφορικά με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού τα νέα τεχνολογικά μέσα έχουν διευκολυντικό χαρακτήρα ως προς την διεκπεραίωση του εκπαιδευτικού έργου ενώ παράλληλα τα τεχνολογικά μέσα είναι πολύ περιορισμένα στο εκπαιδευτικό σύστημα και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι συνηθισμένοι στη χρήση τους. Συμπεράσματα: Η παρούσα έρευνα συνετέλεσε θετικά ως προς το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού ο οποίος λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις την σημερινή εποχή. Η τεχνολογία, όπως έχει υποστηριχθεί αρκετές φορές, παρέχει κίνητρα στους μαθητές, να εμβαθύνουν στο θέμα που μελετάνε και το αντιμετωπίζουν με περισσότερο ενθουσιασμό. Οι εκπαιδευτικοί επιβεβαιώνουν την αξία των νέων τεχνολογιών καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία διευκολύνεται και οι στόχοι τους υλοποιούνται με μεγαλύτερη ευκολία

masterThesis

Σχολικός εκφοβισμός (EL)
Bullying (EL)
Bullying Diaries (EL)
Awareness (EL)
Ημερολόγια Εκφοβισμού (EL)
Ευαισθητοποίηση των μαθητών / μαθητριών (EL)


2017-06-19


2017-10-23T10:49:57Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.